naturfärgad är helt klart vackrast.
540 l + hur många scalarer?
Kollaps
X
-
Oj.. klurig fråga med vad man ska välja för varint av Scalare.. handlar ju mkt om tycke o smak. Själv har jag för tillfället bara Peru scalarer och de är ju vanligt randiga, men visst är de tjusiga...
Jag har tidigare haft olika färgvarianter tillsammans och då bildades det ofta par som hade olika färger. Jag har tagit hand om yngel där ena föräldern var guld och andra marmor. Då blev det ungefär lika mång guld och lika många marmor i den kullen. Alla såg ok ut, skulle man odla vidare på dem vet jag inte vilka anlag som kan slå igenom dock.
Men jag får väl ändå erkänna att riktigt snygga Koi scalarer eller helsvarta kan vara bra snygga...
Ska bli roligt att se vad det blir för fiskar till slut, men håller med om att det blir ett roligare akvarium med ngn anna lämplig ciklid också. Micke har lämnat en rad bra tips på det... större tetror är också bra sällskap. Ett stim Kongo tetror är svåra att motstå t.ex
lycka till
hälsn RobbanKommentar
-
Tack, tack, tack!
Tack så jätte mycket för alla svar!!*Jätte glad* Bra att ni finns, vet inte vad jag annars skulle göra.
Känner nu att jag har tillräckligt med "kött" på benen att jag i slutet på veckan skall gå och beställa mitt lilla gäng med skalarer.
Skall bara bestämma oss för vad mer vi vill ha..
Men det lutar åt alla "Naturfärgade" Både mamma och pappa gillar dessa starkt. Och tycker om när det är så naturligt i både färger på fisk och inredning.
Mvh//HannaPumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!Kommentar
-
Hej Hanna!
Det har varit kul att läsa alla inlägg i den här tråden.
Det är ju alltid roligt att kolla in bilder på olika akvarium, kan du ta en bild på de nya fiskarna när du fått hem dom? Dom där Greenflame låter väldigt spännande.
Jag hoppas att allt går bra med dina nya fiskar.
/Max
Bilder från mitt kar: http://www.flickr.com/photos/42925020@N00/Kommentar
Kommentar