Boliviansk fjärilsciklid tillsammans med Apistogramma?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• a.eriksson
    svarade
    Ja ska bli spännande att följa utvecklingen av dessa unga bolivianer, om det blir ett eller 2 par återstår att se om det funkar, ska ge det en chans iallafall

De har iaf smakat på julas blästersand, och de verkar tycka den är okej hehe. Trots att de är rätt vilsna och virriga nu så är de på varandra lite smått, håller ihop.

Jag har 2 st innerfilter på vardera sida. Det är aquael fan 1 plus. Varje filter har en kapacitet på 80-100 liter, så det är bra.
    Senast redigerad av a.eriksson; 02 March 2015, 19:50.

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Vad har du för filtrering?

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Det skall bli väldigt intressant att se om du lyckas hålla mer än ett par i ett såpass litet akvarium! Oavsett vad så kommer det nog att bli jättebra!
    Slutar det med att du bara behåller ett lekpar så har du säkert god chans att få överlevande yngel, förutsatt att du inte har annan fisk i då...

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Du kommer att bli nöjd med dem Och nu ett litet stim tetror som håller sig lite högre upp.

Lämna en kommentar:

• a.eriksson
    svarade
    De håller på att koppas i nu. Ångrar verkligen inte valet av fisk

Lämna en kommentar:

• a.eriksson
    svarade
    Det blev 4 st unga fina bolivianer, killen i butiken kunde könsbestämma dom hyfsat trots ung ålder på fiskarna.

Ja tanken med inredningen är att jag ska göra som väggar av växterna när de växer till sig, har en flat fin stor rot i mitten som är den bästa lekplatsen, sedan en rätt stor flat sten till höger bakom en windelöv som kanske syns dåligt på bild, sedan roten med windelöven till vänster med roten som en liten vägg, bredvid den ligger även en flat sten.

Sedan vet jag inte hur mycket detta liknar en sydamerikansk biotop, jag är nöjd iaf gott om rötter, lite stenar å mycket växter.

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Mig också Men nu börjar jag bli sugen på nyckelhål igen. Tyvärr har ju inte Tommy haft några inne på ett tag.

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Helt klart! En som faller mig i betydligt mer i smaken!

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Angående känsligheten hos de vanliga, tror det är viktigare med lågt pH, och hög temp. Och så är de ju som sagt överhuvudtaget inte särskilt långlivade, ett par år eller så, under bra förhållanden, vad jag förstår. Bolivianen känns som en lite annan typ av ciklid faktiskt.

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Det kan ju rent av vara så att du lyckats inreda så de får plats med två revir, eftersom det kommer bli lite som en "vägg", mellan bakre vänstra och främre högra hörnet...

Lämna en kommentar:

• a.eriksson
    svarade
    Tack, blev rätt nöjd själv med inredningen.

Dock beslutsångest i affären. Bolivianer eller vanliga... De vanliga är ju vackra!

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Det där kan nog bli kanonbra när det fått sätta sig lite, och windelöven vuxit till sig!

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Ser väl bra ut det där

Lämna en kommentar:

• a.eriksson
    svarade
    Såhär ser karet ut just nu. Har hämtat lite stenar i en å idag som jag placerat ut och tänkt för eventuell lekplats (stenarna har kokats i 20 min). Gott om växter också. Ni får kommenta och säga vad ni tycker! Dock svårt att se på bild hur det är.

Lämna en kommentar:

• a.eriksson
    svarade
    Jag funderar dock på att köpa 4 st, lite tunn plånbok för tillfället. Men 4 lär väl gå?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...