Söker speciella scalarer , hjälp gärna :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

Ursprungligen postat av Shepard
    Köper man inte vildfångat, kan man väl aldrig vara säker på att man får "rena" varianter. Har för mig att jag såg nå'n sida för ett antal år se'n, tillhörande en rätt stor odlare, tror det var i Asien, och vad jag förstår så blandade de ofta in vildfångat i t.ex marmorstammar, för att tillföra nytt blod, och få fram individer med bra kroppsform och snygga fenor.
    Ja det har du säkert rätt i. Men för mig är det en rent estisk fråga. Tycker inte det ser bra ut med blandade varianter. Mycket snyggare med en grupp av samma :-)

Kommentar

• hannesc
      • December 2009
      • 13085

Ursprungligen postat av blaze1337
      hanne hur stor e chansen att jag kommer få yngel? och hur stor e chansen att jag kommer sälja det till folk så dem får "blandraser"? sitter ju o blandar lite hemma redan men inget som kommer ut från mitt hem är ej dum sprider ej blandraser oroa dig inte har samma principer men bara om man ska sälja dem , man bör ej sprida det men kul o testa sj o blanda^^
      Som jag skrev innan så var det inte det jag var emot. Utan bara hur det ser ut. Men det är bara jag det så lägg ingen vikt vid det :-P

Kommentar

• Shepard
        • March 2003
        • 13992

Ursprungligen postat av blaze1337
        hanne hur stor e chansen att jag kommer få yngel? och hur stor e chansen att jag kommer sälja det till folk så dem får "blandraser"? sitter ju o blandar lite hemma redan men inget som kommer ut från mitt hem är ej dum sprider ej blandraser oroa dig inte har samma principer men bara om man ska sälja dem , man bör ej sprida det men kul o testa sj o blanda^^
        Tja, det är ju samma art oavsett odlingsform, så man behöver inte så'na betänkligheter med att sprida dem, som med korsningar mellan olika arter Även om det väl är bäst att hålla stammarna rena, fiskar har ju ingen stamtavla, så man kan se vad som finns i linjerna.

Ursprungligen postat av hannesc
        Ja det har du säkert rätt i. Men för mig är det en rent estisk fråga. Tycker inte det ser bra ut med blandade varianter. Mycket snyggare med en grupp av samma :-)
        Och det har du rätt i Ser betydligt bättre ut med en grupp av samma, särskilt vildformen.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

Kommentar

• blaze1337
          • July 2014
          • 646

Ursprungligen postat av hannesc
          Som jag skrev innan så var det inte det jag var emot. Utan bara hur det ser ut. Men det är bara jag det så lägg ingen vikt vid det :-P
          tog inte illa upp :P vet att jag hört från flera andra att de super dåligt etc :P

Kommentar

Arbetssätt...