Hmm, jag undrar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Hmm, jag undrar...

    Är den här blå med mörka prickar, eller mörk, med ett blått nätmönster?
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Gul, dock fått rejält med stryk..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Gul? Menade färgen på kroppen. Och stryk har han inte fått vad jag vet, köpte dem häromdagen, och har inga fiskar som skulle kunna ha gett honom stryk, även om väl mitt Crenicichla reganipar väl inte är så förtjusta i honom. Han ser ut som när jag köpte honom. Varför tror du att han har fått stryk? Om du syftar på hur huvudet ser ut, så är det nog fjällen som är stora och tydliga. Tycker han verkar vara en rätt välmående liten guldsömshane.
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Shepard; 15 August 2013, 20:00.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Jag skojade.. ett enda stort blåmärke och det enda som klarat sig var stjärtfenan.. add to book of faailed jokes..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Jag skojade.. ett enda stort blåmärke och det enda som klarat sig var stjärtfenan.. add to book of faailed jokes..
          Hehe... Tja, jag hängde inte med riktigt där Satt och funderade på vilket sätt han såg skadad ut. Tänkte att bilden kanske var dålig eller nå´t, så att fisken såg konstig ut på grund av det.

          Han var den hane i butiken som med marginal hade bredast gul söm på stjärtfenan
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • henrikl
            • November 2012
            • 639

            #6
            Ursprungligen postat av Animaniac
            Är den här blå med mörka prickar, eller mörk, med ett blått nätmönster?
            Guldsömmar är fina, jag hade ett fint par men de har jag bytt in hos fiskhandlarn för ett antal månader sedan. Kan sakna deras temperament och nyfikna lekfullhet.
            2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
            Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av henrikl
              Guldsömmar är fina, jag hade ett fint par men de har jag bytt in hos fiskhandlarn för ett antal månader sedan. Kan sakna deras temperament och nyfikna lekfullhet.
              Ja, de är fina. Det jag gillar med guldsömmen är att den inte verkar vara särskilt aggressiv om den inte måste. Har man fiskar som inte stör den, eller konkurrerar om revir, så verkar den rätt lugn vad jag förstår. Men att den kan visa musklerna om nå´n annan fisk börjar tjafsa. Har väl aldrig haft nå´n fullvuxen guldsöm i och för sig.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • henrikl
                • November 2012
                • 639

                #8
                De jag hade var mer aggressiva mot varandra i perioder när de inte lekte. De var aldrig elaka fast de kunde jaga iväg varandra. Har de bara utrymme och gömställen behöver de inte visa sin tuffa sida.
                2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ja, sinsemellan kan de nog vara lite gruffiga, som många ciklider, men tycker det verkar som om de vanligtvis inte ger sig på andra arter, annat än under leken, eller om de blir provocerade.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • henrikl
                    • November 2012
                    • 639

                    #10
                    Jag kommer ihåg att jag alltid undrade vad det var som var så aggressivt med dessa fiskar. De visade inte någon aggressivitet mot några andra i karet. De levde med andra helt fredligt även under leken. Men givetvis var det ingen som kom åt att äta upp deras ägg eller yngel.
                    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Jag upplever nästan den så fredliga nyckelhålscikliden som mer på, och kaxig. Hade faktiskt ett nyckelhålspar som födde upp ett litet gäng yngel i ett inte särskilt glest befolkat sällskapskar, med bl.a ett gäng Megalechis picta, som for runt på botten som turbomatade dammsugare.

                      Nyss så kom min Crenicichla reganihane farande mot guldsömshanen med så´n fart, att guldsömmen inte hann med att försvara sig, han stack iväg rätt kvickt.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • henrikl
                        • November 2012
                        • 639

                        #12
                        De kanske blir mer griniga med åldern...
                        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Hehe, ja, om inte annat så blir de så stora, så det finns nog inte mycket annat i karet som skrämmer dem, även om de försöker. I alla fall inte av de fiskar jag har nu.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Nu är det nog snart dags, de skakar mot varandra, och honan har börjat gräva ut i ett hörn av akvariet På lite avstånd från Crenicichlorna, som också är i lektagen, och inte gillar guldsömmarna alls
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • henrikl
                              • November 2012
                              • 639

                              #15
                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Nu är det nog snart dags, de skakar mot varandra, och honan har börjat gräva ut i ett hörn av akvariet På lite avstånd från Crenicichlorna, som också är i lektagen, och inte gillar guldsömmarna alls

                              Då blir det snart lek med massa yngel...
                              2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                              Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...