Lätta fiskar svåra att få tag i?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triumph
    • September 2008
    • 295

    #16
    Ingen respons från Tyskland. Hur är det att flyga med fiskar förresten? Får man lov att ta påsar med firrar i handbagaget ombord på plan? Funderar nämligen på att ta en raid till germanerna och sno dom på lite fina ciklider

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Triumph
      Ingen respons från Tyskland. Hur är det att flyga med fiskar förresten? Får man lov att ta påsar med firrar i handbagaget ombord på plan? Funderar nämligen på att ta en raid till germanerna och sno dom på lite fina ciklider
      Nja - med max 1 dl vatten får det nog vara väldigt små fiskar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #18
        Chappe på Arken zoo vinsta brukar ha lite all möjlig fisk och vad jag vet så har han haft festaen.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #19
          Mm.. bra idé.. shappe kan fixa det mesta och gillar roligare fiskar.. man kan ju tycka att det måste finnas något närmare.. testa annonsera på rovfisk annars.. där kan du pm'a shappe också eller lägga upp en förfrågan i hans tråd om arken vinsta.. finns andra butiker och grossister som har trådar också samt folk som föder upp lite skumma firrar.. operationfetagåsen (janne från sollentuna, kändis och doldis och fd medlem i bla bak) skicka ett pm om du ser detta janne, vi saknar dig.. hur som, han försåg många med dovii tidigare och jag tror han hade festae också..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Triumph
            • September 2008
            • 295

            #20
            @Kjell: Jag hade otur när jag tänkte som man brukar säga. Vet du om man som privatperson kan ta firrar ombord på flyg på andra sätt? Jag antar att de flesta lleveranser runt om i världen av akvariefiskar sker med flyg?

            @ ettfettbranamn och pikachu: Ska kolla med Vinsta. Köpte snygga Dempsey där för flera år sedan med ovanligt mycket blått i.

            Ser på fisksök från Akvarielgret att Glaser ska ha Festae hemma men på deras sida är den inte med?

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Ursprungligen postat av Triumph
              @Kjell: Jag hade otur när jag tänkte som man brukar säga. Vet du om man som privatperson kan ta firrar ombord på flyg på andra sätt? Jag antar att de flesta lleveranser runt om i världen av akvariefiskar sker med flyg?
              Det kan variera lite mellan olika flygbolag vad som tillåts. Men jag har någon gång inom EU haft fiskar i det incheckade bagaget och det har gått bra.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...