Cryptoheros nanoluteus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Japp, särskilt som det är en ovanlig art Hoppas bara några yngel klarar sig.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Tror det är 8 yngel kvar, men nu har de väl kommit upp i så´n storlek, att de borde vara home free...
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #18
        Cryptoheros nanoluteus

        Ursprungligen postat av Animaniac
        Tror det är 8 yngel kvar, men nu har de väl kommit upp i så´n storlek, att de borde vara home free...
        Fett hörru!
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Fett hörru!
          Nja, rätt tunt tycker jag snarare Hade hoppats på fler överlevare. Men kuhliina och pansarmalarna var nog farligare för ynglen i början än jag trodde att de skulle vara. Men nu är ynglen lite robustare, och rör på sig bättre.

          Jag som ville åka till butiken med ett gäng... Jaja
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #20
            Cryptoheros nanoluteus

            Äh, så länge jag får ett par 4 stycken så är jag nöjd
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Hehe, ja, om inte ens fyra klarar sig blir jag besviken.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Tror det fortfarande är åtta kvar. Är lite orolig för hanen dock, han är inte alls lika delaktig i yngelvården längre, och står ofta och gömmer sig i krukan, under svärdsplantan, där de lekte. Tror i och för sig att han var framme och åt igår. Honan däremot är aktiv i yngelvården fortfarande. För nå´n vecka se´n såg jag att hanen tjafsade en del med honan, kanske ville han leka igen, men till skillnad från andra, mer aggressiva centralamerikaner, så kanske han ställde sig och började sura över honans ovillighet, istället för att börja jaga runt henne

                Hoppas inte han är sjuk, hur som helst...
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  #23
                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Tror det fortfarande är åtta kvar. Är lite orolig för hanen dock, han är inte alls lika delaktig i yngelvården längre, och står ofta och gömmer sig i krukan, under svärdsplantan, där de lekte. Tror i och för sig att han var framme och åt igår. Honan däremot är aktiv i yngelvården fortfarande. För nå´n vecka se´n såg jag att hanen tjafsade en del med honan, kanske ville han leka igen, men till skillnad från andra, mer aggressiva centralamerikaner, så kanske han ställde sig och började sura över honans ovillighet, istället för att börja jaga runt henne

                  Hoppas inte han är sjuk, hur som helst...
                  Så är mina Sajica-hanar också. De blir tjuriga som fan när de inte får nuppa igen..
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #24
                    Hehe, ja, kanske det. Han verkar i alla fall ha accepterat sitt öde, och låter honan vara ifred med ynglen.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • timebandit
                      • September 2012
                      • 83

                      #25
                      Gammal tråd men hoppas ändå att det finns lite mer information
                      Hur har det gått med dina yngel? Överlevde någon?
                      Hur lång tid tog det innan föräldrarna började tappa intresset av sina yngel?

                      Är i samma situation nu och i eftermiddags såg vi dem för första gången. Försöker fiska upp våra Orange Head men dem gömmer sig bra och vi stressar bara Cryptosarna (föräldrarna) så vi låter det vara för stunden. Vill gärna ta några yngel ifrån dem men dem är riktigt bra på att samla in dem i krukan som ligger väl dolt. När tappar dem intresset över dem?

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        Hmm, det blev bara två överlevare ur den kullen, en hane och en hona. Tyvärr strök den lilla hanen med när jag flyttade dem till ett annat kar, fattar inte varför. Det vuxna paret har lekt några gånger till se´n dess, men ingen av kullarna har tyvärr kommit lika långt som den första. Tror de är på gång igen dock.

                        Hur lång tid det tog innan de tappade intresset minns jag inte riktigt, men kanske nå´n månad eller så.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • timebandit
                          • September 2012
                          • 83

                          #27
                          Det var tråkigt att höra. Det är inte alltid lätt att förstå det som sker. Ibland klarar dem långa åkturer och ibland så stryker dem med så fort man förflyttar dem. Får hoppas att dem gör om det så du får några egna yngel.
                          Dem verkar ha jättebra yngelvård men det hjälper kanske inte när man har invånare som är väldigt intresserade av levande foder.

                          Hoppas bara några överlever Orange Headen men det är väl tveksamt. Antingen tar vi ut nästan all inredning och fångar upp hotet i akvariet eller så får dem vara kvar ett tag till. Oavsett så stressar man ju föräldrarna så utgången är ju lite oviss.
                          Då har vi ca 3 veckor kvar innan vi kanske vågar flytta på ynglen istället då men det är ju också tråkigt att behöva göra.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            Ja, hade ju hoppats på lite bättre utfall. Får hoppas att de får till nå´n kull. Får ta och hoppas på guldsömskullen tillsvidare, som faktiskt har klarat sig riktigt bra hittills.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            Arbetssätt...