discus eller inte???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #16
    Sen med öppen botten kan man självklart ha ett rejält gäng Corys som städar upp på botten när man matar.

    Edit: Men kan ju även göra en sån layout att ena sidan är ganska tätt planterad men man lämnar den andra väldigt öppen och så ser man till att mata i det hörnet så inte överbliven mat hamnar bland växterna.
    Senast redigerad av Einarsson; 28 October 2012, 09:33.
    350L Diskus

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      #17
      Nja jag vet inte om jag håller med om att diskusar skitar ner mer än någon annan fisk , själv kör jag med planterade akvarium med växter och rötter och det är inte speciellt mycket underhåll bara man sköter sina vattenbyten ordentligt
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • bengtarne
        • October 2010
        • 165

        #18
        Angående allergin av röda mygglarver..

        Hade lite svårt att greppa den engelska texten. Har aldrig hört om detta tidigare men blev lite intresserad pga att jag har röd irritation/eksem liknande utslag vid näsroten hehe. Har faktiskt haft detta ungefär lika länge som jag använt mygglarver. Kan detta ha ett samband tros? Vet ni vart man kan läsa mer om detta? Tack så mycket!

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          sök på röda mygglarver så ska ni få se att det finns kanske 3939793749
          inlägg på diverse forum som i praktiken alla avråder från just det fodret.

          dels för att det är starkt ellergiframkallande på folk.

          dels för att det är ur ett näringsvärde mer eller mindre värdelöst.

          fisk äter det glädje, men det är för att det har en stark, intressant smak.


          mina små egna yngel, två små pojkar på 6-8 år skulle gärna tugga godis
          varje dag, inte för att det är nyttigt, utan för att det är gott.......



          bör endast ges till totalt matvägrande fisk, enbart för att få dom att börja äta igen.


          finns massor med annan mat som är bättre ur alla avseenden.




          I övrigt är jag av den åsikten att man bör vara en ganska van akvarist om man
          skall ge sig på Discus, de kräver lite mer än vanligt i form av skötsel, och vet man
          inte vad det innebär, så kan det bli dyrt när man ser sina 2-3-4-5-6-700 kronors
          fiskar kila vidare till de sälla jaktmarkerna.





          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #20
            Tror jag har några röda mygglarver i skåpet... frystorkade.. De är dock inte speciellt röda.. Bruna snarare. Kanske inte är "röda mygglarver". : )
            350L Diskus

            Kommentar

            Arbetssätt...