Cryptoheros spilurus, går den att få tag i?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Majkie88
    • August 2012
    • 215

    #16
    Sväng bara av 45an där de står NOL och kör mot sskolan, ligger i de gula lägenhetshusen. Lr bara fråga vem som helst på gatan i NOL, alla vet vart han håller hus

    Kommentar

    • Parachanna
      • October 2010
      • 77

      #17
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Hmm, tja, nu när man har en bil med GPS så kanske man skulle försöka ta sig dit Om den gatan finns med förstås...
      Gatan finns med på gps:en och adressen finns på hans hemsida.
      Pilgiftsgrodor

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av Parachanna
        Gatan finns med på gps:en och adressen finns på hans hemsida.
        Det beror väl på hur uppdaterad GPS:en är? Men hur som helst så kollade jag, och den finns med Men han i "min" butik sa att det är en massa vägarbeten (surprise surprise) på den vägen, nå´n som vet hur det ser ut, och om det påverkar resvägen? GPS:en lär väl inte ta hänsyn till avstängda vägar?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Maligne

          • September 2012
          • 188

          #19
          Det är lite vägarbeten här och där, men inget som direkt påverkar körningen dit, det är bra skyltat till Nol. Kommer du från Göteborg är det bara att följa 45:an tills skyltarna dyker upp. Själva butiken ligger i ett tegelhus bredvid en skola.

          Kommentar

          • Parachanna
            • October 2010
            • 77

            #20
            Min gps är fyra år och den visar perfekt.
            Jag tycker det är helt ok att köra dit, max ett par min längre tid för vägarbeten.
            Pilgiftsgrodor

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Ok Låter bra. Ska nog försöka ta en tur dit imorr´n då. Blev förvånad att det inte var längre, och att det inte tar mycket längre tid än till "min" butik.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Majkie88
                • August 2012
                • 215

                #22
                Jag pendlar Trollhättan Gbg varje dag och ja visst är de vägarbeten och ja visst kan man bli galen på folk som ligger i 40 bara för att de lite vägkonor här och där. Men mellan Gbg och NOL är de ganska färdigt, iaf många ställen att köra om på så man kommer fram lika fort som vanligt

                och adressen är skolallen 4 öppet onsd och fred 13-19 och fredag lördag 11-16.

                Kommentar

                • Maligne

                  • September 2012
                  • 188

                  #23
                  Öppet söndagar också!

                  Kommentar

                  • Majkie88
                    • August 2012
                    • 215

                    #24
                    Ursprungligen postat av Maligne
                    Öppet söndagar också!
                    Ja haha skrev fel lördag söndag 11-16

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Ja, var och tittade på hans sida igår Skulle vara kul om han hade spilurus.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        Hmm, inte var det särskilt lätt att ta sig dit inte Vägen som GPS:en ville leda in mig på var helt avstängd, och jag blev lite förvirrad... Har lokalsinne som en blind mullvad. Lyckades hitta till en rondell, och efter lite snurrande så kom jag ut på rätt väg. Det löjliga var att där vägen var avstängd, gick en bro till vänster, men den svängde ner åt vänster, till nå´t konstigt, avspärrat industriområde. Hem gick det väl lite smidigare, men fattade inte alltid vad GPS:en snackade om...

                        Men hur som... Inga spilurus, däremot skulle han få in om några veckor. Däremot köpte jag ett par Pelvicachromis taeniatus "Nigeria Red" och fyra röda häxmalar.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Majkie88
                          • August 2012
                          • 215

                          #27
                          Man får ha tur om gps fungerar när man kör på en ikke ombyggd väg, en väg som de byggt och byggt och byggt igen de senaste Åren är helt hopplöst men gött du hitta dit! Hade han kvar ett 720l kar som stod rätt mkt ivägen? Så jävla sugen på att köpa det men flyttar inte in i nya hemmet fören om 3 veckor...

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            Hehe, tänkte inte på det, ett tomt? Men det är ju rätt trångt rent allmänt Han skulle som sagt få in spilurus om en eller ett par veckor, vilket innebär att jag får försöka krångla mig dit igen...

                            Hoppas jag får lek av taeniatusarna, de såg ut att vara ett par i butiken. Har fått lek av taeniatus för ett antal år se´n, men har för mig att det var Moliwevarianten.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #29
                              Ok, inga spilurus, eller ens amerikanska ciklider, men eftersom Mats redan har lagt upp en film på Nanochromis så kan ju jag visa paret som fick följa med hem från Nol
                              Bifogade filer
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Majkie88
                                • August 2012
                                • 215

                                #30
                                Yes ett tomt, han hade fått in de begagnat och skulle sälja det billigt. Fina fiskar, var de dom du fick med dig idag? Såg ju ut som de redan var heta på gröten väldigt lika paletter, spec honan såg ju precis likadan ut.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...