Förslag på CA ciklid? =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #16
    DRE: Vet du om någon som har eller haft lek påPetenia splendida i Sverige?
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • Pink_Tess
      • September 2010
      • 311

      #17
      Ojojoj nu händer det grejer här! Disskuterat det hela med min bättre hälft som inte är så där superförtjust i att jag oftast har jättefiskar på drömlistan då det innebär stooora kar... men när jag började prata CA så lossnade det hela

      Detta gör att valet förmodligen faller på Vieja Synspila som var drömmen från början då jag nu när jag börjat prata CA och visat lite filmer på snyggingarna får tillstånd att uppgradera till en 1000-1500L tank när de växer till sig. Vilken dröm!

      Känner att det här kommer bli ett stort lyft för min akvariehobby! Nu väntar jag bara på att vi ska flytta så att jag kan sätta upp tanken Men under sensommaren/hösten kan ni räkna med att jag har blivit med CA.
      // PinkTess
      AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
      Mitt 300L Central Amerika Projekt

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #18
        Ursprungligen postat av bossep
        DRE: Vet du om någon som har eller haft lek påPetenia splendida i Sverige?
        Jag känner till två som har Peteniapar. En hittar du här:


        Om det är lek med yngel vet jag ej eller om de bara parat upp sig. Det andra paret är till salu om inte redan sålt. Annons på MFK Leopoldi. Han håller till på ciklid.org också.

        Ett peteniapar tror jag går bra i ett 540 också! Assnygga firrar!
        Checking out...

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Se upp med zebracikliden bara, de inte bara leker för jämnan, de verkar dessutom strunta i artbarriärer. Dels kan de korsa sig med en del andra arter, och jag hade zebra ihop med Jack Dempsey för ett tag se´n, och det verkade faktiskt som om zebrahanen smygbefruktade JD-äggen, eftersom ynglen som herr och fru Dempsey så ihärdigt vaktade såg ut som hybrider. Jag var misstänksam själv, och när jag kom till handlaren med dem, så sa han "korsning" så fort han såg dem Så tyvärr blev de mat åt hans Red Tails...
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Pink_Tess
            • September 2010
            • 311

            #20
            Där ser man... riktiga lekgalningar med andra ord :P Men nu blir det ju antagligen Vieja Synspila så jag får en riktig buffelpuckel då pajken gått med på uppgradering av karet när de växt till sig =)
            // PinkTess
            AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
            Mitt 300L Central Amerika Projekt

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #21
              Ta då en titt på synspile spotted chiapas. Det är en naturform men från ett visst område och den är vacker så det står härligt till!
              Checking out...

              Kommentar

              • Pink_Tess
                • September 2010
                • 311

                #22
                Riktigt fina, extremt vackra!! Hade varit kul om man fick fatt i ett par sådana, inredningen i ditt kar liknar dessutom vad jag planerar i mitt så då får man ju en teaser på hur det kan se ut i karet
                // PinkTess
                AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                Mitt 300L Central Amerika Projekt

                Kommentar

                • DaRe

                  • June 2009
                  • 2227

                  #23
                  Ett tips till. Om du är snabb och blir medlem i ciklid.org nu så hinner du få nästa ex av ciklidbladet och därmed ett nummer med massor om CA-ciklider! Plus att du får tidningen resten av året.
                  Checking out...

                  Kommentar

                  • Pink_Tess
                    • September 2010
                    • 311

                    #24
                    Ska jag se till att fixa =) Hoppas även att kalendern stämmer så att jag kan åka med på den lite löst planerade CA träffen ni planerar i vår. Måste ju vara ett utomordentligt tillfälle för att få lite inspiration och nya kunskaper.
                    // PinkTess
                    AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                    Mitt 300L Central Amerika Projekt

                    Kommentar

                    Arbetssätt...