Temprament Thorichtys ellioti?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #16
    Ursprungligen postat av Knud Lavard
    Ja mina guldsömmar är rätt små och oansenliga än så länge så dom har inte gjort så mkt väsen av sig. Men antar att dom blir sturska när dom blir större.
    Jo, tyvärr De tenderar att bli väldigt stursk...framförallt hanarna. Jag har ju ett par, där hanen är runt 12-13 cm och han är rätt så tuff redan nu...Han tjafsar både med Eldbukarna och eliottcikliden.......:/
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Vad jag har förstått så är guldsömmen så´n att den regerar ett akvarium i egenskap av sin storlek, och låter de andra veta att den är där, utan att göra nå´n direkt skada, förrän det behövs. Var längese´n jag hade guldsöm nu i och för sig. Och de är ju individer.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #18
        Ursprungligen postat av Micke_A
        Vad jag har förstått så är guldsömmen så´n att den regerar ett akvarium i egenskap av sin storlek, och låter de andra veta att den är där, utan att göra nå´n direkt skada, förrän det behövs. Var längese´n jag hade guldsöm nu i och för sig. Och de är ju individer.
        Oftast så gör de inte så mycket skada, men har man otur, så sopar de rent hela akvariumet..."Slår ihjäl" eller äter upp de andra fiskarna. Jag hade en sån för ett par tre år sedan....... Den här är lugnare, men han visar upp sej då och då...utan att göra annat ä'n att spänna upp sej....Han har nypt åt ena Eldbuken en gång, men då var han i lektagen...Och eldbuken kom föär nära....Men tjafsar, det gör han...
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        Arbetssätt...