Fiskarnas version för bortförande av utomjordingar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishface
    • October 2010
    • 385

    Fiskarnas version för bortförande av utomjordingar

    Ok,

    Jag har ett SA 250 kar.

    8st Poecilia sphenops (3st silver 5st svart)
    1st Epalzeorhynchos bicolor
    6st Corydoras panda
    10st Paracheirodon innesi
    2st Otocinclus vittatus
    2st Aequidens pulcher
    3st Ancistrus sp. 'albino'
    4st Mikrogeophagus ramirezi

    De senaste veckan har 2st Paracheirodon innesi försvunnit samt idag försvann en svart Poecilia sphenops. Jag har letat överallt, spårlöst försvunnen.

    Mina 2 Aequidens pulcher är VÄLDIGT reviriska, om jag sticker ner en hand så är honan på mig direkt och nafsar, bits och jagar min hand.

    Är det mina blå ciklider så ska de tillbaks, jag förstod att de var reviriska men skojar dom med mig eller???
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Tja, nu behöver det ju inte vara för att de är revirhävdande, men de är ju ganska stora firrar. Och stora firrar tenderar att se mindre firrar som mat.
    Vet ju inte nu om det är det som har hänt, men min gissning är att de blivit mellanmål, i alla fall neontetrorna!

    Kommentar

    • Fishface
      • October 2010
      • 385

      #3
      Usch, vad ska jag ta mig till, jag som vill köpa fler Paracheirodon innesi

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Så är det tyvärr Visst kan du köpa fler, men kommer säkert att försvinna någon då och då...

        Kommentar

        • Fishface
          • October 2010
          • 385

          #5
          Mina Fjärilsciklider, ligger de i farzonen? De blir inte större än 6cm...

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #6
            Ingen aning? Det som är tillräckligt smått för att rymmas in i deras munnar är i alla fall det!

            Kommentar

            • Fishface
              • October 2010
              • 385

              #7
              Tror jag inte de är, OK, nu blir det flytt ikväll av lite fisk till 50L

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                #8
                Okej Tror jag läste någonstans för länge sen om någon som skulle ha fjärilsciklider med hantelciklider, och jag minns inte att någon tyckte det var något problem... Visserligen var det ett mycket större kar men i alla fall...

                Kommentar

                • Fishface
                  • October 2010
                  • 385

                  #9
                  Det är honan som äter dem då för hanen är hälften hennes storlek!

                  Jag tänkte köpa 4 fredliga Ciklider som får vara akvariepoliser

                  Kommentar

                  • Fishface
                    • October 2010
                    • 385

                    #10
                    50L är på uppgång, redo om en timme. Neonerna har fått stryk, jag har lockat fram dem till glaset och de har skador överallt så jag flyttar dem och mollys ikväll sedan behandlar med lite Ektozon...hoppas Panderna klara sig

                    Kommentar

                    Arbetssätt...