Scalareyngel och skalad artemia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #31
    Ett riktigt snyggt par, de skulle inte bli större!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #32
      Har ett litet "problem" nu dock... En affär hade fått in fyra snygga scalarer av vildtyp (funderar på om det kan vara redback), förmodligen i inbyte. De två paren gick för sig, och det ena hade yngel på ett blad. Och det andra köpte jag såklart Så nu åker nog de ner i kuben.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #33
        ...och var är bilderna?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          De kommer
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #35
            Här är några bilder på det nya paret.
            Bifogade filer
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #36
              De såg riktigt trevliga ut, men Redback är det nog inte.
              Däremot var de ganska lika de skalarer som Kaj.P köpte hem för ett par år sedan som var grymt snygga och köptes om jag inte minns fel som F1 men var det definitivt inte...bara att gratulera till snygga fiskar!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #37
                Ok, jag tyckte mig se en röd färg på ryggen på dem några gånger, särskilt när ränderna bleknar. Hanen är rätt blek på korten, han har egentligen ränder Verkar som att de oroas och bleknar lättare än odlade gråscalarer, men kanske minns fel. Såg i alla fall igår att de putsade på några ställen, och förmodligen vaktar de ynglen bättre än guldparet. De ynglen åt ju av den skalade artemian, men försvann ändå, förmodligen på grund av att det var ett oerfaret par, som inte varit ihop så länge.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #38
                  Nu har i alla fall det nya paret lagt ägg På ett blad jag inte sett dem putsa på, har sett dem putsa på konen, och några andra blad, men där la de inte äggen.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #39
                    Det parets ägg försvann, nu går där ett nytt, ungefär likadant par (förmodligen kullsyskon med de andra, tror de byttes in samtidigt), vars yngel blev frisimmande idag De gick till våldsam attack när jag skulle mata ynglen.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #40
                      Ynglen är kvar, de är ca 20 stycken (många ägg möglade), antalet har hållt sig konstant i nästan en vecka, de största är väl, efter att ha varit frisimmande i drygt en vecka, ca en cm, och har börjat se ut som små fiskar mer än streck, och rygg och analfenorna börjar växa på höjden
                      Senast redigerad av Shepard; 15 July 2010, 13:51.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Constantine
                        • September 2009
                        • 431

                        #41
                        Snygga scalare du har där...

                        Längtar tills jag har tid med att fixa ett större kar så jag kan få tillbaka min Scalarer som har fått ett temporärt hem hos en bekant


                        Lycka til med ynglen !!
                        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #42
                          Tack Nu är de väl nå´n månad gamla, och antalet ligger konstant på ca 20. De största börjar med och mer likna vuxna scalarer i formen, och ränderna börjar synas.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          Arbetssätt...