Scalareyngel och skalad artemia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #16
    Det är dessutom rätt skoj att se dom små miniskalarerna jaga levande artemia
    Hur stor är kullen Micke ?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Ursprungligen postat av drd
      Det är dessutom rätt skoj att se dom små miniskalarerna jaga levande artemia
      Hur stor är kullen Micke ?
      Inte stor alls tyvärr De försvann över natten. De hade minskat rätt rejält igår kväll, men de som var kvar simmade runt med gulorange kulor på magarna. Jag släckte ljuset, men idag ser jag dem inte. Men det var ju bara deras första frisimmande kull (och förmodligen andra lek), och paret har nog bråkat en del, för honan ser lite trasig ut.

      Från början var de väl några hundra, dålig på att göra sådana uppskattningar. Det är ju lite strömt, så de får nog jaga den skalade artemian också

      Har ett annat par, som jag tänkte testa med, och se om de klarar det bättre.
      Senast redigerad av Shepard; 08 June 2010, 14:38.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Det är rätta takter, upp på hästen igen bara...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av ansjo
          Det är rätta takter, upp på hästen igen bara...
          Tyvärr är jag ingen vidare ryttare, om det inte är en käpphäst, eller gunghäst
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Sjöhäst?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Ursprungligen postat av ansjo
              Sjöhäst?
              Lite för små

              Kom att tänka på en sak, kan det vara en idé att täcka för kortsidorna också (förutom baksidan)? Hanen såg nämligen ut att ha en del dispyter med sin spegelbild, kan det ha stressat dem så att de åt upp ynglen?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #22
                Tveksamt, hur ska det kunna bli en spegelbild i rutan om du inte har gjort karet av spegelglas?
                Fisken ser rätt ut genom glaset, medans vinkeln mellan front och sidoglas gör att det från framrutan ser ut som spegelglas för betraktaren.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Tja, nå´t irriterade honom ordentligt i alla fall, så att han såg ut att attackera glaset
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #24
                    Det var inte farbror Micke_A då?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Tja, ibland så, men tyckte han gjorde det ibland även när jag satt en bit bort, och inte rakt framför akvariet.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #26
                        Det är bra tåga i den gossen, skulle nog tro att det är dig/din rörelse som han är aggresiv mot. Kaj.P hade en skalarhanne som var så vaktande, att den attackerade mot Kaj när han gick förbi och hoppade ur karet. Låter osannolikt men är sant!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #27
                          Ja, det är en rätt ståtlig hane får jag säga. Det är ju inte ens säkert att de kommer så bra överens, kanske ska skaffa en ny hona? Första gången de lekte hade hon två hanar att välja mellan, som båda var intresserade (den ena var helt klart hennes bror, eftersom båda var guldmarmor med väldigt lika mönster), men brodern försökte hon köra bort, och valde alltså den här guldhanen. Eftersom honan ser lite sårig ut, så har de nog rykt ihop, tänkte att de kanske hade för lite att vakta ynglen mot, men det är väl ganska vanligt att yngel föds upp i kuber tillsammans med föräldrarna?

                          Mitt andra par ser ut som vanliga grå, men har några fläckar istället för band. Tänkte kolla om de är bättre på det hela. Den hanen är också riktigt fin, med långa fina fenor.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            Nu har rockaden ägt rum. Kan ta några bilder på det paret i kuben också, om ni vill se hur de ser ut
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Broddan
                              • February 2007
                              • 536

                              #29
                              Kör på med bilder det är kul!
                              Hälsningar

                              D

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #30
                                Ok, här är några bilder på det andra paret, hoppas de klarar det bättre.
                                Bifogade filer
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...