Är Papegojcikliden steril???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ove.P
    • March 2007
    • 168

    #46
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Vill bara påpeka att tråden handlar om den centralamerikanska avelsform som brukar kallas för papegojciklid.

    Vill man diskutera andra "pageojciklider" så starta egna trådar om dessa - det är de värda
    Tja om man ska vara "petnoga" så är frågan i rubriken är Papegojcikliden steril, enligt Zoopets artregister så finns det 3 st arter med det namnet så det borde ju vara fritt fram att diskutera alla 3 arter i denna tråd. Men som svar på frågan Papegojcikliden med det vetenskapliga namnet Hoplarchus psittacus är som art inte steril.
    www.ciklid.org

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #47
      Ursprungligen postat av Ove.P
      Tja om man ska vara "petnoga" så är frågan i rubriken är Papegojcikliden steril, enligt Zoopets artregister så finns det 3 st arter med det namnet så det borde ju vara fritt fram att diskutera alla 3 arter i denna tråd. Men som svar på frågan Papegojcikliden med det vetenskapliga namnet Hoplarchus psittacus är som art inte steril.
      Det framgick ganska tydligt vilken som avsågs både i det inlägget och i den efterföljande diskussionen
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #48
        En välkommnad tråd, har ju själv 2 fullvuxna par med chiklasoma .sp hybrid som följde med när jag fick papegojträsket men jag har fallit pladask för hoplarchus psittacus som förhoppningsvis kommer att bli dom nya husdjuren den dagen gojorna av ålder eller annat går hädan.
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Kenny89
          • December 2005
          • 291

          #49
          Jag startar en tråd med den riktiga papegojcikliden då hoplarchus psittacus
          Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

          Kommentar

          Arbetssätt...