"Electric Blue" fjärilsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #61
    Ja namnet kan man ju inte klaga på i alla fall, lyser de även i mörker?

    ...fast jag föredrar nog ändå "originalet"...
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #62
      Electric Blue-fjärilarna lyser på samma sätt som dessa;
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Saturnus80
        • October 2009
        • 943

        #63
        Ursprungligen postat av MaxB
        Electric Blue-fjärilarna lyser på samma sätt som dessa;
        Vad är det för några snyggingar?
        //Daniel

        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
        23l aqualandscape med dvärgkulor

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #64
          Ursprungligen postat av Saturnus80
          Vad är det för några snyggingar?
          Electric Blue Jack Dempsey. De här fyra är ungdjur på ungefär 3-4 cm, söta så man kan gå av på mitten!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #65
            Ursprungligen postat av MaxB
            Electric Blue-fjärilarna lyser på samma sätt som dessa;
            Nya fiskar utan ny tråd? Hmmm, konstigt!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #66
              I december -09 köpte jag fem Electric blue fjärilsciklider för 250/st. Nu har alla dött en efter en. Enda synliga felen har varit att dom tappat färg och blivit bleka. Jag har kollat dom med förstorningsglas för att ev. hitta något som har varit fel.
              Jag känner till flera som råkat ut för samma sak.
              Hur har det gått för er andra som också köpt dom?
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #67
                Ursprungligen postat av gullefjun
                I december -09 köpte jag fem Electric blue fjärilsciklider för 250/st. Nu har alla dött en efter en. Enda synliga felen har varit att dom tappat färg och blivit bleka. Jag har kollat dom med förstorningsglas för att ev. hitta något som har varit fel.
                Jag känner till flera som råkat ut för samma sak.
                Hur har det gått för er andra som också köpt dom?
                Jo, det har gått bra - har en liten tråd om mina (som numera går hos Ansjo) här;

                Beteendeskillnader jag har märkt är att den blå varianten tycks vara något skyggare än den vanliga - men det behöver ju inte betyda att det är så generellt.
                EB-fjärilar tycks trivas bäst i tätt planterade kar med mycket gömställen - och de tappar färg omedelbart de blir stressade och otrygga. Mina två par uppehöll sig i stort sett hela tiden bland växterna och mutade in ganska små men hårt hållna revir.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #68
                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Jo, det har gått bra - har en liten tråd om mina (som numera går hos Ansjo) här;

                  Beteendeskillnader jag har märkt är att den blå varianten tycks vara något skyggare än den vanliga - men det behöver ju inte betyda att det är så generellt.
                  EB-fjärilar tycks trivas bäst i tätt planterade kar med mycket gömställen - och de tappar färg omedelbart de blir stressade och otrygga. Mina två par uppehöll sig i stort sett hela tiden bland växterna och mutade in ganska små men hårt hållna revir.
                  Tänk vad olika det kan vara. Mina var alltid framme och alltid dom första som snodde discusäggen. En stackare var verkligen mobbad av dom andra artfränderna så den kan man förstå mådde dåligt. Tråkigt är det i alla fall.

                  Jag vet inte vad som gick snett, kanske dåliga gener eller så är det norrlandsvattnet. Fast både apistona och discusarna gillar ju det.

                  Jag gör ganska täta VB eftersom dom gick men discusarna, kanske dom inte tålde det och blev stressiga och mådde dåligt.
                  Tyvärr har jag haft otur med alla mina fjärilar som dött ganska unga så nu nöjer jag mig med discus & apisto...ett tag i alla fall.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...