Pelmatochromis nigrofasciatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #46
    Alla har fläcken, men på honorna så ska denna fläck inte gå upp på ryggfenan. De ser annars bra ut, men jag tror de är ganska långt ifrån utfärgade.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #47
      Ursprungligen postat av ansjo
      Alla har fläcken, men på honorna så ska denna fläck inte gå upp på ryggfenan. De ser annars bra ut, men jag tror de är ganska långt ifrån utfärgade.
      Ok, men när jag tittar på dina bilder, så ser det ut som om fläckarna går upp i ryggfenan på allihop? Nja, nej, helt utfärgade är de kanske inte, men bilderna gör dem väl inte riktigt rättvisa heller. I alla fall två av dem spänner ofta upp sig när de möts.

      En bild på den större, med den lite missformade analfenan.
      Bifogade filer
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #48
        Just därför jag tänkte det var tre hanar. De två missbildade jag tog bort hade även de samma fläck upp i fenan, och kanske de är som paletter och lek. Att det är pH som styr könsfördelningen...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #49
          Ja, kanske, de kan ju vara släkt med Pelvicachromis, de har ju hur som helst paletternas gamla släktnamn. Hmm, inte nog med att de är svåra att få tag i rent allmänt, verkar dessutom svårt att få tag i båda könen
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #50
            Börjar misstänka mer och mer att det är tre hanar, de kivas en hel del Får jag inte tag i en eller ett par honor snart, så åker de nog till butiken...
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...