Antal yngel på delfin?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    Antal yngel på delfin?

    Jag hjälpte min ena blå delfin hona att spotta för ett tag sedan. Hon är mellan 10-12cm stor. Själva grejjen är den att om min förvåning slutade det inte komma yngel kom bara fler och fler hela tiden. Efter att jag lyckats ränka dessa så kom jag upp till !!72!! styck.

    Det är ännu en rolig sak med det hela, en annas delfin spottade samma dag. Hon 15-17cm men "bara" 26 yngel. Varav ett yngel åkte i golvet så det fick bli toa stolen för det. Så med andra ord 97 blå delfiner på en dag

    Min fråga: vad är normalt genomsnitts antal?

    Och: Dessa malawi blir ju mycket större än Mbuma, växer de fortare också? Vill ju att dom ska bli 4-5cm så man kan sälja av dom

    Några bilder också=)
    Bifogade filer
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89
  • endymion
    • October 2006
    • 680

    #2
    Jag har hört talas om kullar på 150-200 yngel.

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #3
      Ofan så pass många, ja de va det ju ändå inte så många som min spottade då. Men växer dessa snabbare än mindre sorters malawi?
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • tetraodonfeber
        • May 2007
        • 336

        #4
        tror inte det men dom är nogot större när dom kommer. alla växer olika fort, fiskar från samma kull växer olika fort med.
        Malawi

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          ca. 50 är normalt, men antalet kan som sagt variera högst avsevärt.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            ca. 50 är normalt, men antalet kan som sagt variera högst avsevärt.

            hej kjell, okej tack för svaret. Men du, du vill inte vara vänlig och försöka ge mig ett svar på en fråga i en annan tråd?

            Här är länk till den tråden iallafall. börjar bli väldigt orolig

            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            Arbetssätt...