Sjuk? delfin hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    Sjuk? delfin hane

    Jag låter kortet tala för sig själv. Har aldrig haft några sjukdomar eller liknande i mitt kar tidigare, och inga förändringar har sjätt. Men idag på morgonon såg hans öga väldigt konstigt ut. Vad kan detta vara och kan jag bota det? hur i så fall? eller ska jag bara låta han vara eller skall jag avlida han direkt? vill ju ha min älskade avels hane kvar. snyft.

    Ursäkta denna dåliga bild men har precis gort vatten byte...
    Bifogade filer
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    salta lite vänta och se. jag brukar ha ca en dl per 100L så förebygger det ju sjukdommar. du kanske redan använder salt, men man kan ju pröva det lättaste först, L-till
    Malawi

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #3
      ja jag får väl testa lite salt o se. Idag ser ögat ännu värre ut, uscha fy fan alltså. Men jag ska till guldfisken i kalmar nu strax så får vi se om dom har någon bra idé på vad det kan vara o hoppas dom har nått emot den.

      Ingen med förslag på vad det kan vara för någonting?
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • tetraodonfeber
        • May 2007
        • 336

        #4
        hej igen, har nu en metraclima maisoni hona som går på medicinering för ett liknande utseende, hon står bara stilla och inte äter,??
        Malawi

        Kommentar

        • Jemmba
          • January 2008
          • 432

          #5
          konstigt att du inte får nån diagnos på va det kan var.Om du vill så kan jag släng över infon här i från din tråd på ciklid.org där finns det en massa kloka akvarierävar som kanske kan je ett bättre svar, Om det är ok för dej så startar jag en tråd därs så är jag nästan hunda på átt dom kommer att finna lösningen där. Hur mår fisken idag?Äter dem? Eller du lanske redan är meddlem så släng in frågan där då! //Niklas
          När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

          Kommentar

          • Jemmba
            • January 2008
            • 432

            #6
            ingen bild nu?
            När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

            Kommentar

            • chigak
              • May 2009
              • 78

              #7
              Är ju alls ingen expert men skulle det inte kunna vara popeye? På akvariefisk.ifokus finns en artikel om det.

              Kommentar

              • Jemmba
                • January 2008
                • 432

                #8
                Ursprungligen postat av chigak
                Är ju alls ingen expert men skulle det inte kunna vara popeye? På akvariefisk.ifokus finns en artikel om det.
                Tycker inte att liknar popeye . Har du en länk till det du menade?
                När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                Kommentar

                • chigak
                  • May 2009
                  • 78

                  #9
                  Detta tänkte jag på http://akvariefisk.ifokus.se/

                  Kommentar

                  • Jemmba
                    • January 2008
                    • 432

                    #10
                    Dom fallen jag sett mep popey så har det inte alls sett ut som det gör runt delfinens som finns på bilden här upp. Uttan det jag sett så var det just ögat som stod rätt ut och inte alls som på bilden med ringar runt ögonen som visas här .. Skumt alla experter här på zoopet inte hittar nån bra förklaring..
                    Senast redigerad av Jemmba; 09 May 2009, 02:01.
                    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                    Kommentar

                    • malawifisken
                      • August 2008
                      • 969

                      #11
                      med tanke på att det tog nästan en och en helv vecka innan det hände nått i denna tråd så är han av livad redan med stora tårar i ögonen. Hans öga hade nästan ploppat ut o då fick det vara...
                      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                      Kommentar

                      • Jemmba
                        • January 2008
                        • 432

                        #12
                        Trist!
                        När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                        Kommentar

                        • stardust13
                          • May 2009
                          • 30

                          #13
                          hej

                          jag har haft 2 fiskar som har fott ögat så där det såg utt som om ögat skulle ploppa utt men jag lät dem bara va o nu simmar dom så fint i akvariet.det gick över på 1-2veckor

                          jag hadde en kompis som hadde sama problen men hon hadde inte sama tur så ögat ploppade faktist utt

                          Kommentar

                          • malawifisken
                            • August 2008
                            • 969

                            #14
                            Ursprungligen postat av stardust13
                            jag har haft 2 fiskar som har fott ögat så där det såg utt som om ögat skulle ploppa utt men jag lät dem bara va o nu simmar dom så fint i akvariet.det gick över på 1-2veckor

                            jag hadde en kompis som hadde sama problen men hon hadde inte sama tur så ögat ploppade faktist utt

                            ja det blev bara värre o värre hela tiden o blodigt som fan runt så jag tyckte inte han skulle behöva plågas på det sättet så jag fick anlita en polare att ta livet på han. Trissa på en 20cm kanon fin hane
                            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                            Kommentar

                            Arbetssätt...