Ny på Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • J A D E
    • January 2005
    • 63

    #31
    Ursprungligen postat av Mikael_S
    _________________________________________________

    eventuellt kunde jag gå ner på:
    Metriaclima estherae, Minos Reef(röd zebra)1+3
    Pseudotropheus socolofi 1+3
    Melanochromis cyaneorhabdos ”maingano” 1+2
    Labidochromis caeruleus"Gloden" 1+3
    ev.Cynotilapia afra, Cobwe 1+1
    Tror att det kommer bli för mkt fisk i ditt akvarium. B52 D40 H70. Det finns vissa tanganyika som skulle passa ett sådant akvarium lite bättre. Tex. en liten koloni med Lamprologus multifasciatus.

    Men om du ska ha malawi skulle jag rekomendera ett gäng med golden och socolofi, eller att byta ut nån av de arterna mot maigano. Det är lite mindre malawiciklider. Rödsebran kommer att bli för stor för det akvariumet.[/quote]

    socolofi finns ju med på listan och vilken golden menar du? finns ju ett par varianter.Likaså har jag maingano oxå med, uppfatar jag dig rätt att det jag bör ta bort är rödzebran?

    stenröset jag byggt är ca 45cm högt med mkt. vrår å gömslen å grottor.

    å Tanganyika cikliden du nämnde är väl om någon fisk bottenlevande vilket lär bli tufft då?
    mvh. J A D E
    Senast redigerad av J A D E; 07 January 2008, 21:35.

    Kommentar

    • J A D E
      • January 2005
      • 63

      #32
      O jag nu inte ärGold medlem så kan ju int lägga ut bilder på karet här.
      några tips om vad jag kan gjöra?

      Kommentar

      • J A D E
        • January 2005
        • 63

        #33
        någon?

        Kommentar

        • Trollsvans
          • November 2007
          • 1118

          #34
          Gå med på Bilddagboken, Flickr, eller Photobucket, så kan du ladda upp bilder och infoga som länkar/bildlänkar här.
          //Troll

          Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

          Kommentar

          • Mikael_S
            • June 2006
            • 48

            #35
            socolofi finns ju med på listan och vilken golden menar du? finns ju ett par varianter.Likaså har jag maingano oxå med, uppfatar jag dig rätt att det jag bör ta bort är rödzebran?

            stenröset jag byggt är ca 45cm högt med mkt. vrår å gömslen å grottor.

            å Tanganyika cikliden du nämnde är väl om någon fisk bottenlevande vilket lär bli tufft då?
            mvh. J A D E[/quote]

            Menar den vanligast gula malawicikliden med svarta fenor. Labidochromis caeruleus"Golden se länk.http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=160

            Tycker inte att du ska ha 3 arter i det akvariumet, antingen många utav en art lr max 2 arter. Det är var jag tycker sen finns det andra åsikter om det också.
            Mvh Mikael Schöllin

            Kommentar

            Arbetssätt...