Palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke Lilltroll
    • February 2004
    • 730

    #16
    Hmmm.... Börjar redan ångra att jag köpte mina Paletter. Innan har jag bara fått veta att det ska funka med mina scalarer men nu är jag mer tveksam.

    Jag köpte mina på Akvariepiraten. Jag kommer inte att handla fisk där fler gånger nu. De flesta jag har köpt där har dött inom 1 vecka eller visat sig vara skadade. Detta var droppen.

    Jag skulle köpa växter också men det blev inget med det eftersom det var rena kaoset i deras växtakvarium. Alla växter låg i en enda röra. Jag skulle ha svärdsplantor men de var så små så det var knappast lönt.

    Att jag köpte paletterna igår var bara för att jag inte har sett det i någon annan affär. Annars så hade jag redan bestämt att inte handla mer där. Igår strax innan de skulle stänga så låg det döda och halvätna fiskar i ganska många akvarium. Visst är det sånt som händer men då får man faktiskt rensa efterhand.

    Man kanske skulle varna folk att handla där i en ny tråd? Det är inte kul att lägga ut en massa pengar på fina fiskar som sen inte överlever mer än några dagar.

    Tillbaka till mina Paletter igen då... Mina är rosa på buken. De verkade inte alls bry sig om varandra igår men det tar väl några dagar innan de har vant sig vid de andra fiskarna och akvariet. De åt i alla fall ganska snabbt och simmade runt i hela akvariet.

    Jag har läst på olika trådar här att de måste ha en grotta. Jag har ingen lust att stoppa ner en kokosnöt i karet. Det är fult tycker jag. Jag har redan några grottor som jag har byggt upp med stenar. Ska jag göra ingången mindre? Hur stor ska den i så fall vara? Är det svårt att bli av med yngel som man eventuellt lyckas få?
    720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
    54 liter Paletter

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

    Kommentar

    • Nicke Lilltroll
      • February 2004
      • 730

      #17
      Ingen som kan tipsa mig om hur jag ska bygga en grotta utan kokosnöt?
      720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
      54 liter Paletter

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

      Kommentar

      Arbetssätt...