Zebraciklider???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_nisse
    • April 2003
    • 641

    Zebraciklider???

    Hejsan...
    Tänkte höra med er som har eller har haft zebraciklider vad ni har för erfarenheter...
    Det jag förstochfrämst vill veta är: När dom har fått yngel, brukar dom äta upp dom eller låter dom ynglena vara?
    Vilka fiskar har ni hos zebracikliderna? Är dom i så fall inte så dumma mott dom andra fiskarna ni har eller låter ni zebracikliderna gå själva?
    All annan info är jättevälkommen om betteände o.s.v.
    //Tobias
    DIY Is The Shit!
    Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    #2
    Jag har mina zebror i ett 400l och sedan dem flyttade dit har de gått från terrorister till änglar(nästan). De har inte rört någon annan fisk i alla fall :-)
    De går för <u>närvarandet</u> tillsammans med ett par öronålar och en enorm pleco. Tills igår fanns det också en black ghost där, men det visade sig att den inte var stor nog, för den största öronålen fick sig ett skrovmål
    Zebror är väldigt bra yngelvårdare och äter därför självklart inte upp ynglerna.
    Zebra hannar blir också stiligare med åren, med pannpuckel och allt!


    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

    Kommentar

    • Guppy_nisse
      • April 2003
      • 641

      #3
      Okey.. Fortsätt att skriva folk.. Mer info.. =)
      //Tobias
      DIY Is The Shit!
      Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

      Kommentar

      • stahl_mikael
        • November 2003
        • 293

        #4
        Har mina 4 hanar o 2 honor ihop med 4 rödzebra 2 siames 1 pleco 1 ancistrus o 9 saxfiskar. Dom är inte så stora än men än så länge har dom inte visat några agrisioner. dom är la 3-4 månader. Nån som vet när dom blir könsmogna o börjar yngla?

        Kommentar

        Arbetssätt...