Pris på Cyphotilapia frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mcoist
    • May 2003
    • 296

    #16

    Kollade in på zaireblue.com och dom frontosorna är grymt snygga.

    Däremot så tycker jag inte att mina Blue Mpimbwe är fulare är ju nästan exakt likadana färgmässigt iallafall gemfört med bilderna där. så förstår inte varför folk inte köper sådana istället kostade ju inte alls så mycket även om dom är jävligt dyra här i sverige och kanske inte jättelätta att få tag på men dom hade ju många på denna hemsida.

    HÅller på med försök att odla mina honorna har tuggat några gånger men verkar sluka sina ägg efter några dagar visserligen inget ovanligt innan dom får kläm på hur dom skall bete sig med tanke på att mina inte är fullvuxna och har presis blivit könsmogna.
    4st 375L Malawi,Tanganika, 2st 98L malawi + en bunke yngelburkar.
    1st 540L som skall limmas och repareras.

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

    Kommentar

    • Gwendly
      • April 2003
      • 264

      #17
      Bilderna på zaireblue gör inte zaire versionen till rätta... Zaire är mkt mer blå:a än Mpimbwe, men jag tror Mpimbwe är mina favoriter iaf. Det här beror på att de är de minst skygga och har bäst personlighet.

      Men visst är det häftigt att se en zaire hona släppa ut lysande blå yngel, istället för de vanliga snudd på gråa.

      Mpimbwe är för övrigt den näst blåaste versionen av frontosa
      Besök ASW och CCA's hemsidor

      www.asw.ca
      www.cichlidae.ca

      Kommentar

      • 540 liter
        • February 2010
        • 4

        #18
        köpte precis 4 stycken stora frontosor på ca 20-25 cm för 800xD på djuraffär här i växjö

        Kommentar

        • pontulf
          • November 2007
          • 480

          #19
          800st?:o

          Kommentar

          • 540 liter
            • February 2010
            • 4

            #20
            haha nej för alla

            nej för alla såklartxD

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #21
              Och därför drog du upp en tråd som är 7 år gammal?

              Kommentar

              • JeBoro

                #22
                Jag köpte en grupp med vuxna djur för 1 och ett halvt år sen för 1500:- i butik. Två hanar och tre honor. Den största hanen var +35cm och den andra var ca 30 cm. Grymt fina fiskar men dom trivdes inte så jag var tvungen att ge bort dom. Fanns ingen som ville ge 1500:- för dom. Enligt mig var dom helt klart värda det om inte mer.

                Hade även inne en annons på dom här på Zoopet men fick dom inte sålda

                Kommentar

                • JeBoro

                  #23
                  HAHA såg inte heller att tråden var så gammal, missade ditt inlägg johanski

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #24
                    Ursprungligen postat av JeBoro
                    Jag köpte en grupp med vuxna djur för 1 och ett halvt år sen för 1500:- i butik. Två hanar och tre honor. Den största hanen var +35cm och den andra var ca 30 cm. Grymt fina fiskar men dom trivdes inte så jag var tvungen att ge bort dom. Fanns ingen som ville ge 1500:- för dom. Enligt mig var dom helt klart värda det om inte mer.

                    Hade även inne en annons på dom här på Zoopet men fick dom inte sålda
                    Går väl inte att direkt att ange något pris - ett "riktigt" pris är rejält högt. De är väl de dyraste vildfångade man kan köpa - dels för att de lever på djupt vatten och det därför tar tid och är omständigt att fånga dom och dels för att frakten är fruktansvärt hög (pga storleken).
                    Även stora odlade har ju kostat att dra upp (speciellt eftersom de är rovfiskar) och kräver rejält med utrymme. Detta senare gör ju dock att det finns få som kan hålla dom och finns det ingen marknad och priset blir mycket lågt trots att det egentligen borde vara rejält högt. Själv sålde (för några korvören) jag min grupp (25-38 cm) för att jag skämdes för att hålla dom så trångt (då var det ändå ett 720 liters akvarium).
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...