Thomasi Ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Hehe, thomasi är värre tror jag. De ändrar riktning blixtsnabbt, och gömmer sig.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #17
      Får jag fresta med några bilder på en Thomasi-tös så här på fredagsnatten?
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Tjusig
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • deltan
          • February 2013
          • 112

          #19
          Indeed

          Kan man få en bild på hela akvariumet så man får lite inspiration?
          Senast redigerad av deltan; 06 April 2013, 01:09.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #20
            Otroligt nog har jag inte tagit några helkarsfoton just när Thomasiparet gick i det här lilla 112-litaret. Men man kan se det överst i den vita ställningen på ett par bilder.
            Hursomhelst - det var inrett med mycket rötter. Jag såg till att de skulle få en hel del flata stenar, placerade i gott skydd bland rötterna. De är öppna substratlekare, och som man kan se på bilderna i det tidigare inlägget, så leker dom på olika ställen och då, som sagt, gärna på öppna, jämna/flata platser.
            En mycket trevlig och vacker ciklid, som man dock får arbeta med då det lätt uppstår bråk mellan parterna om de inte har något yttre hot att koncentrera sig på - vilket gäller många ciklider.
            Animaniac kan säkert berätta mer om hur besättningen ser ut i det kar han har sina Thomasi - och hur balansen upprätthålls.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 April 2013, 11:16.

            Kommentar

            • deltan
              • February 2013
              • 112

              #21
              Det såg ju riktigt nice ut
              Någon som har tips på en guide om hur man gör ett perfekt thomasi ciklid kar?

              Funderar på att ha 1 par thomasi ciklid och 1 par grönbåg ciklid, några kardinaltetror, runt 4-6 panda pansarmalar och 1 par ancitrius, dumt eller bra?

              Kommentar

              • deltan
                • February 2013
                • 112

                #22
                ?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Tja, kan nog funka, men snåla inte när det kommer till antalet tetror och pandor.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • deltan
                    • February 2013
                    • 112

                    #24
                    Okej, tack

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Varsågod
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • deltan
                        • February 2013
                        • 112

                        #26
                        Vad tror ni är bäst i ett 125L kar sitter och funderar lite på vilka fiskar jag ska skaffa nämligen.
                        Dem arterna jag är inne på är "Kakadu ciklid, Antingen grön eller brun bågciklid vilken föredrar ni? Och kakadu ciklid" Vilka skulle passa bäst i hop och vilka är lättast att sköta och odla?

                        Tack

                        Kommentar

                        • deltan
                          • February 2013
                          • 112

                          #27
                          Någon?

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            Lättast att sköta och odla av Apistogramma cacatuoides och bågfensciklid är nog utan tvekan bågfenan. Vad gäller grön kontra brun bågfensciklid, så är grön bågfensciklid, Nannacara anomala, betydligt vanligare i handeln än den bruna (Nannacara taenia), om jag har förstått rätt. Så du kanske bara har chansen att få tag i den gröna. Men om jag hittar den bruna i nå´n butik, så skulle jag lätt köpa några. Hade ett 75-literskar för nå´t år se´n, som jag i stort sett inte rörde, det var igenväxt. Där gick ett par gröna bågfenor, och de sprutade ur sig yngel, som överlevde, utan att jag behövde göra mer än mata de vuxna.

                            Förresten, om du vill diskutera dessa arter närmare, bör detta göras i kategorin amerikanska ciklider, annars säger Kjell

                            För att knyta åter till trådens titel, så såg jag att mina thomasi lekte igen förut.
                            Senast redigerad av Shepard; 16 April 2013, 18:56.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • squamata
                              • September 2006
                              • 144

                              #29
                              Har åsså just nu thomasis på uppdragning några veckor gamla.. Börjat få ränder på kroppen och färger på fenorna..
                              Tog bladet med äggen från dem denna gången då de bara lät ynglen falla till bottnen med första kullen...
                              Föräldrarna hade nåt vitt gropigt på överläpparna så vågade inte chansa .
                              Mina tog artemianauplier nästan direkt

                              Kommentar

                              Arbetssätt...