är det dax för rom läggning??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walak
    • April 2010
    • 263

    #16
    Hej idag så såg jag är honan har släppt ynglen men jag ser inga så jag vet ej om dom har blivit fisk mat eller inte men vi får se för honan verkar inte speciellt vaktade heller
    l

    Kommentar

    • Catfish.
      • April 2010
      • 53

      #17
      Jag vill bara ställa en snabb fråga
      Jag har 3 st blåa delfinciklider, och jag har INGEN erfarenhet av ciklider alls, men hur som så lekte dom i måndags som tokar och hanen "dansade" och höll på, det var riktigt coolt, har aldrig sett nå´t liknande, hur som så har honan nu en massa ägg i munnen och ruvar osv, men hur lång tid tar det innan hon spottar? Innan dom kläcks alltså?

      Ursäkta om jag avviker ifrån orginaltråden men jag måste ha svar för jag åker bort i helgen

      Mvh
      63L Yngel
      828L Monster

      Kommentar

      • walak
        • April 2010
        • 263

        #18
        Ursprungligen postat av Catfish.
        Jag vill bara ställa en snabb fråga
        Jag har 3 st blåa delfinciklider, och jag har INGEN erfarenhet av ciklider alls, men hur som så lekte dom i måndags som tokar och hanen "dansade" och höll på, det var riktigt coolt, har aldrig sett nå´t liknande, hur som så har honan nu en massa ägg i munnen och ruvar osv, men hur lång tid tar det innan hon spottar? Innan dom kläcks alltså?

        Ursäkta om jag avviker ifrån orginaltråden men jag måste ha svar för jag åker bort i helgen

        Mvh

        skulle tro 3-4 veckor men ej säker

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          det tar nån vecka eller så innan de kläcks. se ha honan de i munnen ett par veckor till

          Kommentar

          • walak
            • April 2010
            • 263

            #20
            i går såg jag ett yngel och idag också ska bli kul och se om det är flera.

            men idag så jag att samma hona har ägg röret ute igen kan det gå så snabbt mellan gångerna? för honan inner ju inte äta upp sig.

            Kommentar

            • walak
              • April 2010
              • 263

              #21
              Här är den lille
              Bifogade filer

              Kommentar

              Arbetssätt...