är det dax för rom läggning??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walak
    • April 2010
    • 263

    är det dax för rom läggning??

    Hej en av mina fiska har en bula tror att det är ägg ledaren men jag vet inte hur den ser ut och om det nu är den hur länge brukar den vara ute innan hon börjar lägga äggen? för den har varit ute nu i ca 2-3 dagar är inte riktigt säker där
    Bifogade filer
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    det är det med all säkerhet. kommer nog komma vilken dag som helst om det blir något. sen kommer hon ha äggen i munnen o då kommer hin få lite "pelikan"haka. o inte äta något

    Kommentar

    • walak
      • April 2010
      • 263

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      det är det med all säkerhet. kommer nog komma vilken dag som helst om det blir något. sen kommer hon ha äggen i munnen o då kommer hin få lite "pelikan"haka. o inte äta något

      hej nu när jag kom hem så har hon fått pelikan hakan och hon vill inte äta något hur länge går hon nu var det 3 eller 4 veckor

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        nåstans mellan 3 o 4 veckor. tips är att ta ur honan efter typ 3 veckor o antingen ha henne i ett egetyngelkar tills hon spottar, men då finns det risk att hon käkar upp ynglena. (egen erfarnehet)

        eller så tömmer du henne på yngel ner i yngelkaret o sen stoppar tillbajka honan till det stora karet

        Kommentar

        • bjornsson
          • January 2008
          • 480

          #5
          Min ena johanni såg ut så imorse och nu ikväll så hade hon pelikanhaka =D
          Andra gången på kort tid hon ruvar.
          200L Nystart

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            tömde precis en rödzebra på 9 yngel

            mitt enda greshaki från förra gången fick flytta in i det stora karet nu, för till min förvåning såg jag yngel simma omkring bland stenarna i det stora karet. fast jag vet inte vilken sort än :P men fasen va kul att de verkar klara sig bland de stora fiskarna. iaf nån liten stackare!

            lite suddig bild men det blev inte bättre
            Bifogade filer

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Ursprungligen postat av hannesc
              tömde precis en rödzebra på 9 yngel

              mitt enda greshaki från förra gången fick flytta in i det stora karet nu, för till min förvåning såg jag yngel simma omkring bland stenarna i det stora karet. fast jag vet inte vilken sort än :P men fasen va kul att de verkar klara sig bland de stora fiskarna. iaf nån liten stackare!

              lite suddig bild men det blev inte bättre

              Kul att du har fått röd zebra yngel och ännu roligare att yngel har klarat sig i ditt stora akvarium .
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                Ursprungligen postat av macke_fisk
                Kul att du har fått röd zebra yngel och ännu roligare att yngel har klarat sig i ditt stora akvarium .
                ja det är skoj. tror det är en rödzebra till på gång. men de jag verkligen hoppas på är mina VF Mustardi! hoppas de lägger ägg snart

                Kommentar

                • walak
                  • April 2010
                  • 263

                  #9
                  Hej idag så såg jag in i munnen på fisken och det var svart där inne ska bli kul och se hur många hon har

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #10
                    ska du tömma henna? jag tömde min rödzebra på 9 st för en vecka sen o har upptäckte att två stycken mpanga redtop-yngel i det stora karet som har överlevet helt själva bland de stora grabbaran ballt!

                    Kommentar

                    • walak
                      • April 2010
                      • 263

                      #11
                      Ursprungligen postat av hannesc
                      ska du tömma henna? jag tömde min rödzebra på 9 st för en vecka sen o har upptäckte att två stycken mpanga redtop-yngel i det stora karet som har överlevet helt själva bland de stora grabbaran ballt!
                      tyvärr så har jag inget annat akvarium så det blir naturen gång

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #12
                        aha. förstår dock fortfarnade inte varför du ska byta till troffar?

                        Kommentar

                        • walak
                          • April 2010
                          • 263

                          #13
                          Ursprungligen postat av hannesc
                          aha. förstår dock fortfarnade inte varför du ska byta till troffar?
                          jag har haft Malawi förut och nu när jag starta upp det igen så trodde jag att det skulle vara lika roligt men nu i efterhand så insåg man att jag ville prova något annat och när jag såg troffarna i affären så fastnade jag för dom. Sen så tycker jag om deras sätt att äta på deras beteende är nästan som pirayor

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #14
                            aha. vart ska du göra av dina malawi då?

                            Kommentar

                            • walak
                              • April 2010
                              • 263

                              #15
                              Ursprungligen postat av hannesc
                              aha. vart ska du göra av dina malawi då?
                              ska försöka sälja dom

                              Kommentar

                              Arbetssätt...