Allt om palettciklider o fjärilciklider!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Atlas-Generalen
    • November 2009
    • 31

    Allt om palettciklider o fjärilciklider!

    Hej! Jag har ett par paletter och ett par fjärilar! Jag hadde gärna velat veta så mycke som möjligt om dessa fiskar! Allt från t.e.x foder, lek, akvariumets inredning m.m!
    Hade inte ni kunnat skriva lite kul fakta till mej om fiskarna så att jag kan få dom att trivas så bra som möjligt! Alltid kul med nya ide'r!

    /MVH Generalen!
    Senast redigerad av Atlas-Generalen; 19 November 2009, 16:19. Anledning: rubrik!
  • Atlas-Generalen
    • November 2009
    • 31

    #2
    Är de ingen som vet något?? Snälla skriv lite vill veta så mycke som möjligt om dom!

    Kommentar

    • Sultanen
      • January 2008
      • 2457

      #3
      Sökfunktionen
      &
      Artregistret
      &
      www.Google.se

      Tycker du kan börja där iaf och sedan komma med lite mera specifika frågor
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        #4
        Fjärilsciklider vad jag vet är från Syd Amerika men som sultanen skrev, använd artregistret och googla

        Kommentar

        • Atlas-Generalen
          • November 2009
          • 31

          #5
          Okej tack! Har läst lite nu! Men om dom ynglar i de karet som ja har dom i nu (65 L utan andra fiskar) ska jag ta upp honan o hanen när dom börjar leka igen, o vänta på att ynglena är stora nog att säljas eller va me dom andra fiskarna?
          Men om dom ynglar igen innan dom andra har kommit ner va ska jag göra då? :o Jag är rädd att mina andra fiskar, som e många och stora, äter upp ynglena!
          Och om dom har börjat leka o jag sen tar upp dom fortsätter dom o leka då?

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            vilka av cikliderna syftar du på?

            65 l känns väldigt tight för ett par palleter och fjärilar. min teori är att paletterna kommer leka och smälla på dina fjärilar duktigt!

            fjärilarna är väldigt svårt att få yngel på, läs trådarna här på forumet om det...

            så mitt tips är att du bestämmer dig för ett av paren och försöker odla dem...
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • Sultanen
              • January 2008
              • 2457

              #7
              Paletter är väldigt lättodlade och lär spöa fjärilarna rejält, fjärilsciklider är känsliga svårodlade fiskar du inte lär lyckas hålla nöjda i ett 65L kar.
              300L Räkkar
              400L Växtakvarium
              220L Saltvatten - Under uppstart
              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

              Kommentar

              • Atlas-Generalen
                • November 2009
                • 31

                #8
                Jag har paletterna ensamma i de 65 liters karet och alla andra i ett 150 liters! I de stora karet e de välldigt blandat med olika stora och små fiskar!

                Kommentar

                Arbetssätt...