Friska j.ornatus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vigoez
    • October 2008
    • 126

    #16
    Tackar för er info!
    Jag ändrade på stenarna och har nu mer byggt på höjden och har två "läger" på var sida i karet. Jag kontaktade gubben jag köpte fiskarna av och han sa att det kanske skulle kunna vara en positiv förändring. Tidigare hade jag nämligen stenarna i en stor hög som låg över nästan hela botten. Så det har jag ändrat nu men de "utstötta" fortsätter att vara det, och den ene av de är riktigt blek och jag tror han kommer dö inom en snar framtid!

    Jag är, inom ett par dagar Goldmedlem och då ska jag lägga ut bilder här på mitt akvarium så kanske ni kan ge mig lite mer råd om ni ser något som är åt pipan!

    Jag tror att jag ska köpa ett nytt kar åt de som är mobbade i mitt nuvarande kar och då kan förhoppningsvis det bli två etablerade par i två kar.

    Det är lite svårt att se om fiskarna är hane eller hona, är det bara genom att titta på deras storlek som man kan se det? I boken jag har om tang-ciklider står det att hanen är några cm större än honan.

    Jag tycker de äter dåligt också men de är, enligt gubben i affären, inga storätare men jag tycker det är lite märkligt att de inte går upp och äter av maten. Jag gav de, det jag trodde var rena lyxkäket, nyckläckt artemia men den var ingen större hit. Men det kanske kommer när de bott in sig lite mer.

    ps. Otroligt laddad inför kvällens match på Borås Arena!
    mvh Viktor

    Kommentar

    • Vigoez
      • October 2008
      • 126

      #17
      Nu har det gått en tid sedan jag skrev här inne och jag tänkte redogöra lite om vad som hänt sedan sist.

      Jag införskaffade ett 63l-kar där jag la i de två utstötta. Det karet fungerar väl inte så bra men det får gå. Jag inväntar invånarnas död för att därefter omstrukturera.

      Det äldre 54l går däremot fantastiskt bra! Ynglen är väl runt 30-40 stycken och simmar och äter som tusan! Inte som i början då dessa fiskar knappt åt något. Jag är extremt nöjd med det karet och hoppas att fru och herr ornatus får ett fortsatt lyckligt och långt liv.
      mvh Viktor

      Kommentar

      Arbetssätt...