Vad passar till 112 liter västafrika?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonteeh
    • September 2008
    • 50

    Vad passar till 112 liter västafrika?

    tja jag har ett 112 liter med malawi i som jag nu tänker ha västafrika i istället för att malawisarna inte kommer att trivas i längden,

    så jag undrar:

    vad finns det för olika fiskar jag kan ha och vilka växter? vad ska jag ha för att få den bästa biotopen?

    vad blir billigast?
    och kan jag ha mer än en ciklidsort? är väldigt sugen på att blanda paletter och hemichromis iifalili
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Paletter och lifalili kan bli lite grinigt i ett såpass litet akvarium.

    Jag har själv Nanochromis transvestitus, och de är trevliga tycker jag. En annan fin art, som är hyfsat fredlig, och vacker, är Anomalochromis thomasi, som faktiskt påminner en del om Hemichromis.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      ...eller dessa snyggingar: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=132035
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Jonteeh
        • September 2008
        • 50

        #4
        aa dom var ju riktigt snygga hur lätt är det att få tag på dom? det enda med dom är att dom kanske är lite väl lika paletterna och att jag helst vill ha lite variation :P men annars nice

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av Jonteeh
          aa dom var ju riktigt snygga hur lätt är det att få tag på dom? det enda med dom är att dom kanske är lite väl lika paletterna och att jag helst vill ha lite variation :P men annars nice
          Visst är de lika paletterna då det är en palettsort, men de är ganska ovanliga och som sagt skitsnygga.
          Just nu finns de att beställa från grossisten Imazo, och handlar din lokala affär från dem så bör de kunna lösa detta.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Jonteeh
            • September 2008
            • 50

            #6
            okej så dom kan korsa sig utan att det blir nå fel? :P

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Fel och fel, i mina ögon blir det helfel.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Jonteeh
                • September 2008
                • 50

                #8
                haha :P men vilka fiskar lever i samma floder i naturen som paletterna, och vilka växter? sten sorter osv? tänkte göra som en uthuggen del ut en palettciklidmiljö

                Kommentar

                • Jonteeh
                  • September 2008
                  • 50

                  #9
                  nu har jag börjat kolla lite på SA också... f*n jag kan inte bestämma mig, vad skulle passa bäst i ett 112 kar? vilken biotop?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...