Vilka passar ihop med Labeotropheus trewavasae?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #16
    Ursprungligen postat av fimbultyr
    Okej det låter bra det...det passar inte o ha kalksten synligt eller? du menar att ja ska lägga det i någon av korgarna eller i vatten delen av pumpen?
    Jag tycker att det skulle se onaturligt ut med en vit kalksten mitt bland graniten. Ska du köra på naturlig malawibiotop tycker jag inte att du ska ha kalkstenen i akvariet, men det är bara jag.

    Brunnskalk i nylonstrumpa ner i en korg. Du kan säkert också lägga direkt i korgen, men det är smidigt som tusan med nylonstrumpa. Håller allt på rätt plats osv.
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • fimbultyr
      • February 2008
      • 14

      #17
      Okej neh då kanske inte det gör det.

      Då fattar ja, vad ska ja köra i de andra korgarna? Har sådana dära keramikrör, o sen har ja kört med kol? Eller ska man köra med bollar?

      Vilken sådan dära extra pump tycker du ja ska ha? större desto bättre eller? Hydor eller Tunze eller nån annan? För det var väl så dom menar att ja kan köra på fluvalen men komplettera med en cirkpump eller streampump?

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #18
        Ursprungligen postat av fimbultyr
        Okej neh då kanske inte det gör det.

        Då fattar ja, vad ska ja köra i de andra korgarna? Har sådana dära keramikrör, o sen har ja kört med kol? Eller ska man köra med bollar?

        Vilken sådan dära extra pump tycker du ja ska ha? större desto bättre eller? Hydor eller Tunze eller nån annan? För det var väl så dom menar att ja kan köra på fluvalen men komplettera med en cirkpump eller streampump?
        I de andra korgarna kan du ha keramikrör om du vill, men jag använder blå filtermatta som är klippt i kuber.

        Välj en cirkulationspump som du tycker att du har råd med. Runt 1000-2000 l/h borde bli bra. Hur du sen riktar den får du experimentera lite med. Blir det för mycket blås så kan du rikta den lite mot en av rutorna.
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • fimbultyr
          • February 2008
          • 14

          #19
          Okej, strax under 1000spänn låter bra. men det är såna väggar med filtermatta i pumpen...tänkte om det var nåt som var extra bra att ha där för mbunas cikliderna

          Hittade Koralia 4 för under 600, men det kanske blir för bra med 4600l/h? O sen låter väl den kanske mera än dom mindre?
          Senast redigerad av fimbultyr; 02 July 2009, 20:54.

          Kommentar

          • fimbultyr
            • February 2008
            • 14

            #20
            Jag ska kolla dom lokala affärerna först tror ja.

            Kommentar

            • fimbultyr
              • February 2008
              • 14

              #21
              Ursprungligen postat av fimbultyr
              Jag ska kolla dom lokala affärerna först tror ja.

              Dom hade bara Blupower 1200, sen var det en som hade aquael men det känns väl inte som kvalite direkt? Vad tycker ni ska ja köra på Blupower eller ska ja beställa en Tunze eller Hydor?

              Kommentar

              • fimbultyr
                • February 2008
                • 14

                #22
                Funderar på att beställa en Hydor Koralia 2, tror ni det blir för starkt flöde med en sådan?

                Kommentar

                Arbetssätt...