en av mina 3 har en uppsvullen mage, vet ej om det beror på att hon käkat för mycket (vilket skulle vara märkligt pga jag inte övermatar) lr om det beror på att hon e gravid,,,,hur tar jag reda på om den är gravid?
Prakbotia Gravid ?!?
Kollaps
X
-
Gravid är den sannolikt inte då praktbotier vad jag vet aldrig odlats i akvarier. Är den glosögd och har utstående fjäll också? I så fall kan det vara bukvattensot. Verkar den normal i övrigt?110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor -
Heisann!
Jeg overmater heller ikke, men min praktbotiahunn får alltid stor mage når hun spiser, og hun er helt friskGi henne en dag så er hun "normal" igjen
I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Kommentar
-
Din Botia är som mig jag äter som en häst eller ska jag säga som en Botia jag är också rund om magen av det och inga barn har det blivet av detMvh.PatrikKommentar
-
Men det är säkert att den har ätit, övermatning behöver man inte heller vara orolig för med praktbotier, de är matvrak och kan bli mycket mycket tjocka efter måltid. Inget att oroa sig för, det är bara bra, då praktbotier kräver mycket mat för att växa rätt...
Mata gärna flera gånger om dagen så får du tjocka välmående botier!Kommentar
-
-
Praktbotier tillhör släktet grönlingar som helt saknar eller har mycket starkt tillbakabildade fjäll.
Var har du hittat fakta om att de har fjäll?
Jag tror fortfarande att praktbotier helt saknar fjäll, detta är vad jag har hört i alla fall, sen finns det andra botier som har mycket mycket små fjäll...Kommentar
-
Kommentar
-
okej... jag har fotat en del praktbotier och förstorad upp och i X antal ggr förstoring så går det fortfarande inte att se nått annat än en slät yta som är mycket slätare än människoskinn...
Men om man har tillgång till ett microskåp så kanske det finns nått som påminner om fjäll
Har ju inte så stor betydelse det går i varje fall inte att se om de står ut eller inte...
Bara tråkigt att lämna en disskusion utan att veta rätt svar...
men vissa frågor är svåra att besvara...Kommentar
Kommentar