Kommande "hit"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Richard.R
    svarade
    fin liten rackare

    Lämna en kommentar:


  • mediabrus
    svarade
    De har ett gäng inne i en butik här i Umeå. 75 kronor tror jag att de ville ha för dem, under rek.pris som är 90 eller nåt. Ganska dyrt för en centimeter stora (?) fiskar. Men fina är de, absolut!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av suzanne.h
    Fiskarna finns hos Janne på Södermalms akvarieaffär.
    http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm
    Som man kan läsa om i Olivins inlägg samt i tråden jag länkar till ovan

    Lämna en kommentar:


  • suzanne.h
    svarade
    Fiskarna finns hos Janne på Södermalms akvarieaffär.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Det finns en lång tråd i ämnet redan http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=95962

    Lämna en kommentar:


  • Vandal
    svarade
    såg dem igår på zookompaniet i göteborg... har dock inte råd eller plats att skaffa några... får väl bli nästa löning om de finns kvar...

    Lämna en kommentar:


  • Olivin
    svarade
    Dessa finns på Södermalms Akvarieaffär. (Hoppas detta inte räknas som reklam eller ngt, men jag såg dom där idag och den här tråden verkar handla om var man får tag på dessa i landet.)

    Lämna en kommentar:


  • ralp
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Åhlander
    De har funnits på fiskimportören Imazos listor i några veckor. Går nog att beställa i många butiker runt om i landet, men priset drar iväg, ett saftigt kilopris blir det.
    Hmm... finns de altså i en viss butik i Tyresö eller måste man beställer de där med? Och vad kostar de (inte kilopriset - tack)? Jag betalade 9,5 euro styck i Portugal vilket blir 90 sek - jamfört med olika räkor rena rama reapris - om du fråga mig...

    Ursprungligen postat av Niklas Sundqvist
    någon som har någon fakta om dom, ph mjukt vatten om lek mm?
    Jag får väldig olika uppgifter. På engelskspråkiga foren pratar de om mjukt och lätt sur vatten och tyska foren sägs det tvärtom snarare hård och alkaliskt vatten. Det känns som att det är dags att öppna en ny thread där man samlar på lite fakta... Rubriken här är ju en aning missvisande.

    Hejhopp. Ralp

    Lämna en kommentar:


  • Niklas Sundqvist
    svarade
    någon som har någon fakta om dom, ph mjukt vatten om lek mm?

    Lämna en kommentar:


  • peter_m_jonsson
    svarade
    Vad kostar de och vilken storlek på akvarie kan vara lämplig. Jag blev lite sugen när jag såg dom i Practical Fishkeeping.
    Någon som vet hur man prenumererar på den tidningen föresten? Jag försökte via nätet, men jag kom bara till inhemsk (brittisk) prenumeration.

    Lämna en kommentar:


  • Ola Åhlander
    svarade
    De har funnits på fiskimportören Imazos listor i några veckor.

    Går nog att beställa i många butiker runt om i landet, men priset drar iväg, ett saftigt kilopris blir det. Jag har haft mina fyra i tre veckor nu och de äter som hästar, så små de nu är. Lite revirspel har jag sett, men inga allvarliga skärmytslingar. De går ensamma i ett 60-liters akvarium, så de har ju förvisso gott om utrymme.

    Söta är dom i alla fall!!

    /Ola
    Senast redigerad av Ola Åhlander; 21 November 2006, 22:28.

    Lämna en kommentar:


  • erikthur
    svarade
    Ursprungligen postat av Fellan
    det kan väll inte vara så att du gör ett litetlitet undantag för dessa skönheter då
    Det blir nog svårt om man hamnar öga mot öga med dom iaf

    Lämna en kommentar:


  • Nighthawk
    svarade
    Säger bara "Oj, oojj..." Det var några läckra rackare.
    De står nog en bit upp på min önskelista också.

    Ni kan väl ha vänligheten att hålla oss uppdaterade ifall de skulle dyka upp.
    Själv bor jag i södra Sverige.

    Lämna en kommentar:


  • ralp
    svarade
    Nu har jag sett alla sex igen. De verkar vara liiite större än Boraras maculatus (vet ej om de här är fullvuxen). För till fället har jag de i mitt litet 16 liters och de verkar trivas. De är mycket lugnare än Boraras maculatus/briggitae som jag tidigare testade i lilla "karet". Det gick bara inte med de. Skall blir spännade att se hur det utvecklas då microrödingarna tydligen skall vara lite mer revierhävande. Det kanske blir slagsmål senare - när de har kommit över sin jetlag

    Hejhopp. Ralp

    OFFTOPIC:
    Ursprungligen postat av Mamma Mia
    ... Synd att du inte tog hem lite räkor åt oss också
    De hade ingenting märkvärdig där annars skulle jag självklart även provat det

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Härligt med serviceminded personal Håller tummarna att de överlever för dig! Synd att du inte tog hem lite räkor åt oss också

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...