Kommande "hit"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ralp
    svarade
    Jag hade väldig bra support från akvarieaffären. Han som äger shopen gick med på att "öppna" butiken åt mig klockan 06.45 på måndag morgonen och förpackade fiskarna noggrant i en frigolitlåda med värmepack. Det hela stoppade jag sedan ner i mitt vanlig baggage som jag checkade in med - ingen handbaggage altså. Det var visserligen ganska riskant men det gick ju bra :P

    Änsålänge såg jag iallfall fem stycken av de... levande. Det är som att räknar in räkor

    Hejhopp. Ralf

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Men - HUR fick du hem dem?! Med tanke på förbud mot vätskor i handbagaget...?

    Lämna en kommentar:


  • ralp
    svarade
    Jo - absolut - hoppas bara att jag får de att överleva - de ser ganska magert ut. "Microröding" sade min icke-akvariest-kompis som följde med mig.

    Hejhopp. R

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ralp
    Nyss hemkommen från Lisabon - med 6 stycken fina Microrasbora sp. galaxy i baggaget

    Hejhopp. R
    Vad trevligt - visst är det små skönheter

    Lämna en kommentar:


  • Fellan
    svarade
    Ursprungligen postat av erikthur
    Visst är de snygga fiskar - om de bara vore killis ändå
    det kan väll inte vara så att du gör ett litetlitet undantag för dessa skönheter då

    Lämna en kommentar:


  • ralp
    svarade
    Nyss hemkommen från Lisabon - med 6 stycken fina Microrasbora sp. galaxy i baggaget

    Hejhopp. R

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mamma Mia
    Tjoa till om du ser dem i Sverige
    Jag skall - rena oturen gjorde ju som sagt att jag inte fick med dem från Tyskland senast.

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Den hamnar i alla fall högt på min önskelista http://www.practicalfishkeeping.co.u....php?news=1060
    Tjoa till om du ser dem i Sverige

    Lämna en kommentar:


  • erikthur
    svarade
    Visst är de snygga fiskar - om de bara vore killis ändå

    Lämna en kommentar:


  • Scalara
    svarade
    Snygga fiskar båda två sorterna tyckte jag!

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Tja, de flesta zooaffärer tar inte in dem för de vet inte vad det är, men har du nån zooaffär som för sällsynta småfiskar så kan du hitta dem. Mina är köpta på Akvarieleasing.
    De är, liksom dvärgkardinal och normans lyktöga, lättodlade "bubblare" i akvarievärlden, så jag räknar med att de blir allt vanligare med tiden.

    Lämna en kommentar:


  • Fjärilsciklid
    svarade
    Oj! Azur måste bara säg att dina var nästan ännu finare! =) Var får man tag på dessa fiskar?

    Lämna en kommentar:


  • Fjärilsciklid
    svarade
    Ja de var riktigt fina, häftig färgtäckning!! =)

    Lämna en kommentar:


  • jolon
    svarade
    en micro röding!

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Hopplahejsan, den hade jag inte sett förr. Väldigt ovanlig färgteckning dessutom.

    Ja, Microrasboror är väldans trevliga fiskar; jag har odlat M. erythromicron (hanarna ser ut så här http://www.aquatab.net/gallery-detail.asp?id=660 medan honorna är lite blekare). Enda nackdelen med dem är att de är så jämrans små.
    Senast redigerad av Azur; 09 September 2006, 23:47.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...