Slöjstjärt + ? = sant

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #16
    Har inte du ett 30 liters kar? Eller har du bytt i dagarna?

    Kan vara bra att veta hur stort kar du har... Lättare att välja fisk då =)
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Isabella
      • February 2004
      • 102

      #17
      JAg hade guppysar som sagt. Till en början va guldisen jätte nyfiken på dom andra. Sen var det tvärtom. Guppysarna var elaka mot slöjisen. Sen lugnade dte ner sig ett tag. Nu är alla min aguppysar döda, vet inte vad det beror på kanske att slöjisen stressade ihjäl dom andra dessutom åt han på dom när de var sjuka.
      I samma sekund som jag skriver detta tittar jag på akvariet o upptäcker att det faktisk finns ett levande yngel kvar

      Nu ska jag i alla fall köpa en fin guldis till min gamle firre.
      Vet någon om malar går ihop med guldisar?

      Kommentar

      • Isabella
        • February 2004
        • 102

        #18
        Marie- Såg inte ditt inlägg!

        Det är 40 liter!

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #19
          Som jag har skrivit till dig tidigare så...

          Tycker allt att det kar är väldigt litet för 2 slöjisar och några malar/algätare. Slöjisarna behöver större kar även om de kanske är små nu... Spara dina pengar till ett större begagnat kar istället för att köpa fler fiskar är det råd jag vill ge dig. Eller ge bort din slöjis och satsa på tex 5-6 platy eller nåt i den storleken...
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #20
            "Eller ge bort din slöjis och satsa på tex 5-6 platy eller nåt i den storleken..."
            Om någon vill ha Slöjstjärt så varför köpa platy i stället.
            Köp en Slöjstjärt till men följ det råd jag skrivit i någon tråd när du väljer fisken.
            I ett mindre akvarium är det väldigt viktigt att sköta vattnet.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • mattemia
              • February 2004
              • 10

              #21
              Hej! Jag köpte en slöjstjärt och den gick inte alls ihop med platysarna som var på den stackars slöjstjärten hela tiden, trots att det är ett 190 l akvarie men det är bara en erfarenhet från en nybörjare så kanske att du ska lyssna på de andra på forumet?

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #22
                Ursprungligen skickat av Kramfors
                "Eller ge bort din slöjis och satsa på tex 5-6 platy eller nåt i den storleken..."
                Om någon vill ha Slöjstjärt så varför köpa platy i stället.
                Köp en Slöjstjärt till men följ det råd jag skrivit i någon tråd när du väljer fisken.
                I ett mindre akvarium är det väldigt viktigt att sköta vattnet.
                Tycker du att det är vettigt att ha 2 slöjisar och några algätare i ett 30-40 liters kar då?

                Ogillar din kommentar angående mitt inlägg!
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #23
                  Ja, när de är små.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #24
                    Ursprungligen skickat av Kramfors
                    "Eller ge bort din slöjis och satsa på tex 5-6 platy eller nåt i den storleken..."
                    Det var detta jag störde mig mest på. Men ,men... Smaken är som baken... delad.
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • Isabella
                      • February 2004
                      • 102

                      #25
                      Jag brukar se folk ha 1 eller 2 guldfiskar i en liten skål utan filter, växter och annat.
                      Jag har bra filter, friska växter och gott vatten. Det tycker jag borde vara tillräckligt för två små slöjstjärtar. Självklart om de växer o blir stora ska jag ge mina ögonstenar ett större hem.

                      Frågan är om jag kan ha malar? Vad jag förstått är malar stim fiskar, eller? Ska jag kan inte bara skaffa 1?

                      Kommentar

                      • Kramfors
                        • January 2003
                        • 7265

                        #26
                        Varför ha en mal, är det för att inte få alger så kan du bara göra regelbundna vattenbyten och inte övermata.
                        http://www.kramforskoi.com/

                        Kommentar

                        • rindberg
                          • March 2004
                          • 196

                          #27
                          Marie JOgillar din kommentar angående mitt inlägg!
                          Varför "Ogillar" du andras inlägg när dom inte har samma uppfattning som dig?

                          Jag har två slöjstjärtar i ett 33L, och det är min absoluta uppfattning att dom mår bra, desutom har jag 14 neontetror och en ancistrus

                          Jag ogillar att du ogillar andras åsikter.
                          Det är viktigare att veta vad man inte kan än att veta vad man kan.
                          Utan C skulle vi bara ha Obol, Pasal och Basi

                          Kommentar

                          • Marie J
                            • January 2004
                            • 10616

                            #28
                            Jag ogillar att någon använder mig som citat och dumförklarar min åsikt. Därför talar jag om det.

                            Hon ville ha flera fiskar och med min åsikt menade jag att ha slöjisar och flera andra arter så blir det för trångt.

                            Jag ber om ursäkt om jag har uppträtt opassande då jag fått ett påhopp enligt min åsikt.
                            /Marie.

                            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                            Kommentar

                            • Isabella
                              • February 2004
                              • 102

                              #29
                              Malen tänkte jag ha för att det rekomenderas på flera håll mot alger. Jag har inga jätte problem med alger just nu men jag har haft det förut. Dessutom är dom väldigt fina

                              Jag har fortfarande inte fått svar på om man faktiskt kan ha dom tillsammans med slöjstjärt o det e ganska avgörande för om jag ska ha malar eller ej..

                              MVH Isabella

                              Kommentar

                              • rindberg
                                • March 2004
                                • 196

                                #30
                                Ursprungligen skickat av Marie J
                                Jag ogillar att någon använder mig som citat och dumförklarar min åsikt. Därför talar jag om det.

                                Hon ville ha flera fiskar och med min åsikt menade jag att ha slöjisar och flera andra arter så blir det för trångt.

                                Jag ber om ursäkt om jag har uppträtt opassande då jag fått ett påhopp enligt min åsikt.
                                Ja, om du upplevde att du blev dumförklarad så tycker jag att ditt ogillade var passande. Jag missförstod ditt ogillande helt enkelt, det är snarare jag som ska be om ursäkt för mitt inlägg! Jag tycker att man inte ska dra förhastade slutsatser, och nu gjorde jag det själv!

                                Det är viktigare att veta vad man inte kan än att veta vad man kan.
                                Utan C skulle vi bara ha Obol, Pasal och Basi

                                Kommentar

                                Arbetssätt...