Vad är er samlade erfarenhet kring Drottningrasbora? Vad har ni för temperatur i karet? Vad matar ni dem med? Några särskilda skötselråd? Krav på inredning?
Allmänt meddelande
Kollapsa
No announcement yet.
Drottningrasbora!
Kollapsa
X
-
Tänker mest på mina crydoras panda, hade tidigare 27 grader i mitt kar, har nu lärt mig att det har varit alldeles för varmt för firrarna, nu har jag stegvis sänkt varmen till 24 C, jag vet inte om jag kan gå ner ytterligare ner en grad, då är rekommenderad temp för drottningrasbora är 23-28.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Casper 021 Visa inläggTänker mest på mina crydoras panda, hade tidigare 27 grader i mitt kar, har nu lärt mig att det har varit alldeles för varmt för firrarna, nu har jag stegvis sänkt varmen till 24 C, jag vet inte om jag kan gå ner ytterligare ner en grad, då är rekommenderad temp för drottningrasbora är 23-28.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av blaze1337 Visa inlägghar mina corys i 27 graders, dem har klarat sig hur fint som helst faktist så är dem den fisken som klarat av allt i de akvariet :P tror inte 27 grader är något problem för corys ,
Corydoras panda funkar bra vid ganska svala temperaturer (21-25 grader)Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Kommentera
Kommentera