Drottningrasbora!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Casper 021
    • November 2014
    • 51

    Drottningrasbora!

    Vad är er samlade erfarenhet kring Drottningrasbora? Vad har ni för temperatur i karet? Vad matar ni dem med? Några särskilda skötselråd? Krav på inredning?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Du har väl läst Zoopets artbeskrivning https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=286&SOK=1
    Det finns också väldigt bra info på seriouslyfish http://www.seriouslyfish.com/species...ostigma-espei/
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Casper 021
      • November 2014
      • 51

      #3
      Tror du att man kan hålla de i temp 23 c?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Säkerligen - antar också att tempen stiger ytterligare någon grad på sommaren
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Casper 021
          • November 2014
          • 51

          #5
          Tänker mest på mina crydoras panda, hade tidigare 27 grader i mitt kar, har nu lärt mig att det har varit alldeles för varmt för firrarna, nu har jag stegvis sänkt varmen till 24 C, jag vet inte om jag kan gå ner ytterligare ner en grad, då är rekommenderad temp för drottningrasbora är 23-28.

          Kommentar

          • blaze1337
            • July 2014
            • 646

            #6
            Ursprungligen postat av Casper 021
            Tänker mest på mina crydoras panda, hade tidigare 27 grader i mitt kar, har nu lärt mig att det har varit alldeles för varmt för firrarna, nu har jag stegvis sänkt varmen till 24 C, jag vet inte om jag kan gå ner ytterligare ner en grad, då är rekommenderad temp för drottningrasbora är 23-28.
            har mina corys i 27 graders, dem har klarat sig hur fint som helst faktist så är dem den fisken som klarat av allt i de akvariet :P tror inte 27 grader är något problem för corys ,

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av blaze1337
              har mina corys i 27 graders, dem har klarat sig hur fint som helst faktist så är dem den fisken som klarat av allt i de akvariet :P tror inte 27 grader är något problem för corys ,
              Det beror ju helt på vilka Corydoras som det handlar om.
              Corydoras panda funkar bra vid ganska svala temperaturer (21-25 grader)
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Casper 021
                • November 2014
                • 51

                #8
                Vad har du för Corydoras Blaze? Mina pandor har varit rätt känsliga faktiskt men jag tror att det har berott på den höga temperaturen och alla mina nybörjarmisstag, men jag har bara erfarenhet av C. Panda, det vore bra och veta vilka Crydoras är tåliga och inte = )

                Kommentar

                Arbetssätt...