Betta smaragdina

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oaken
    • September 2006
    • 901

    #16
    Ursprungligen postat av proOve
    Ang. om bettorna äter sina yngel. Jag har yngel på Betta Channoides, Betta Uberis och på Betta Smaragdina och jag har aldrig sett några tendenser till att föräldrarna skulle sätta i sig sina yngel.
    Har faktiskt sett B. channoides-honor som ätit sina egna yngel. Dock aldrig sett detta bland skumbobyggare som tussyae, uberis (från Pangkalanbun, ingen erfarenhet av de andra) och den nyligen upptäckta B. sp "Sengalang, Palangkaraya". Vet även andra som märkt av att channoides äter sina egna, men det verkar variera.

    Kommentar

    • legob
      • May 2007
      • 642

      #17
      När jag bytte vatten häromdagen blev vattnet alldeles klart och genomskinligt. Prompt förlorade hannarna sina granna färger och verkade lite desorienterade t.o.m. så jag la i några rejäla catappa-blad som mörkar ner vatten och vips! Hannarna har återfått sina fantastiska fina färger.

      Nu har jag beställt 100 catappa-blad från Thailand. Kan vara bra att ha när det inte är säsong för alkottar och ekblad.

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #18
        Ursprungligen postat av legob
        När jag bytte vatten häromdagen blev vattnet alldeles klart och genomskinligt. Prompt förlorade hannarna sina granna färger och verkade lite desorienterade t.o.m. så jag la i några rejäla catappa-blad som mörkar ner vatten och vips! Hannarna har återfått sina fantastiska fina färger.

        Nu har jag beställt 100 catappa-blad från Thailand. Kan vara bra att ha när det inte är säsong för alkottar och ekblad.
        Annars gör ju flytväxter samma jobb Och man kan då faktiskt se något i akvariet också. Fast alla sätt är väl bra utom de dåliga.

        Kommentar

        • legob
          • May 2007
          • 642

          #19
          Det stämmer förstås att man ser mindre bra men det är ju en av finesserna (sett från fiskarnas perspektiv alltså). Man får bara krypa lite närmare och granska lite noggrannare. Så sägs det att det är medicin på samma gång.

          Färgändringen på hannarna var också remarkabel och de är ju så stiliga när de är i sin fulla prakt!

          Kommentar

          Arbetssätt...