Kampfisk och?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    Ursprungligen postat av Nina82
    Det kommer funka men ingen kan med säkerhet säga hur det kommer se ut när dina Kampfiskar leker. Kanske blir din hane av med alla sina fenor eller så blir en hona jagad till döds men i bästa fall fixar de det galant.

    Varför är du tvungen att ha honor? Hanen räcker väl, eller?
    Samtidigt vill man ju att hanen ska ha honor att leva och ha sköna stunder med. Alltså det känns ju bättre om man vet att hanen får det bra där och inte är ensam. =)
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Samtidigt vill man ju att hanen ska ha honor att leva och ha sköna stunder med. Alltså det känns ju bättre om man vet att hanen får det bra där och inte är ensam. =)
      Blanda inte in mänskliga känslor i akvaristiken . Det funkar inte riktigt så i fiskvärlden. En Kampfiskhane lever ett fullgott liv även utan honor och lider inte nämnvärt för det
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • zoolander
        • August 2008
        • 271

        #18
        Min kamfisk lever med 3 honor, några platy några rosen tetror och en mal. Funkar hur bra som helst.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Ursprungligen postat av Nina82
          Blanda inte in mänskliga känslor i akvaristiken . Det funkar inte riktigt så i fiskvärlden. En Kampfiskhane lever ett fullgott liv även utan honor och lider inte nämnvärt för det
          Men det är svårt att inte tänka så. =)
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #20
            Okej tack Jag börjar utan honor och sen kanske jag köper 2 honor och chansar annars får dem vara med mina guppy i 60 litaren Men börjar med en kampfiskhane och 20-30 neoner Mvh Simon Tack för hjälpen

            Kommentar

            • Guppie
              • June 2008
              • 145

              #21
              Vi har barber ihop med våran kampfisk och det fungerar jättebra
              Fem såna där guppies och påökning snart!

              Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #22
                Säg inte att du har tryckt ner BÅDE kampfisk OCH barber i ditt 35 liters? En kampfisk var ju illa nog!
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Guppie
                  • June 2008
                  • 145

                  #23
                  Ja det har jag och det fungerar alldeles utmärkt, Tycker synd om den enstaka Kampfisken du lär ha alldeles ensam i ett 63 liters kar

                  eftersom enligt dig själv det inte går att ha kampfiskar i så små akvarium.
                  Fem såna där guppies och påökning snart!

                  Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #24
                    Ja, du tycker det funkar brAa för dom inte biter!

                    Men barber är stimfiskar som bara mår bra om dom är flera, och har du flera barber så antingen blir vattenkvaliten dålig, eller så blir det "garderob metoden" igen.

                    Alltså kan dom på inga villkor trivas.

                    Men det är dina fiskar som du behandlar hur du vill, dock inte rätt att ens påstå att du själv tror dom mår bra.

                    Och dina 5 guppies går väl inte också i 35 liters skålen?

                    Jag har ingen ensam kampfisk, jag har ingen kampfisk överhuvudtaget, men jag vet vad kampfiskar behöver för att trivas.
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • streezz88
                      • July 2007
                      • 529

                      #25
                      Ursprungligen postat av JojjeN
                      Ja, du tycker det funkar brAa för dom inte biter!

                      Men barber är stimfiskar som bara mår bra om dom är flera, och har du flera barber så antingen blir vattenkvaliten dålig, eller så blir det "garderob metoden" igen.

                      Alltså kan dom på inga villkor trivas.

                      Men det är dina fiskar som du behandlar hur du vill, dock inte rätt att ens påstå att du själv tror dom mår bra.

                      Och dina 5 guppies går väl inte också i 35 liters skålen?

                      Jag har ingen ensam kampfisk, jag har ingen kampfisk överhuvudtaget, men jag vet vad kampfiskar behöver för att trivas.


                      Barber fungerar hur bra som helst med kampfiskar.. Jag har min hane tillsammans med 5 guldbarber och 7 platys. Ingen tillstymmelse till att dom vantrivs?

                      Sen när du skriver "och har du flera barber så antingen blir vattenkvaliten dålig, eller så blir det "garderob metoden" igen."
                      Påstår du att barber gör vattenkvaliten dålig?

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #26
                        Ursprungligen postat av streezz88
                        Påstår du att barber gör vattenkvaliten dålig?
                        Ja, om dom lever i ett 35 liters akvarium med 5 guppies och en kampfisk också, tillsammans gör dom det finaste vattnet till aquasoptipp.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • streezz88
                          • July 2007
                          • 529

                          #27
                          Ursprungligen postat av JojjeN
                          Ja, om dom lever i ett 35 liters akvarium med 5 guppies och en kampfisk också, tillsammans gör dom det finaste vattnet till aquasoptipp.
                          men då är det ju inte barbernas fel.... Det är ju inte dom som gör det till dåligt vatten.. det blir ju alla fiskar tillsammans, och inte enbart barber!

                          Kommentar

                          • JojjeN
                            • June 2008
                            • 3567

                            #28
                            Ursprungligen postat av streezz88
                            men då är det ju inte barbernas fel.... Det är ju inte dom som gör det till dåligt vatten.. det blir ju alla fiskar tillsammans, och inte enbart barber!
                            SJälvklart inte bara barbernas fel, men om inte barberna hade varit där så hade det väl självklart blivit mer plats och mindre skit?

                            Dessutom vet vi inte ens vilka barber det är, och därmed inte hur mycket plats dom tar eller skitar ner.
                            Tillbaks efter paus.

                            Kommentar

                            • Guppie
                              • June 2008
                              • 145

                              #29
                              Ursprungligen postat av JojjeN
                              Ja, om dom lever i ett 35 liters akvarium med 5 guppies och en kampfisk också, tillsammans gör dom det finaste vattnet till aquasoptipp.
                              Jag har inte guppiesarna i samma akvarium nej.
                              Fem såna där guppies och påökning snart!

                              Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                              Kommentar

                              • Guppie
                                • June 2008
                                • 145

                                #30
                                Ursprungligen postat av JojjeN
                                SJälvklart inte bara barbernas fel, men om inte barberna hade varit där så hade det väl självklart blivit mer plats och mindre skit?

                                Dessutom vet vi inte ens vilka barber det är, och därmed inte hur mycket plats dom tar eller skitar ner.
                                Om du inte ens vet vad det är för fisk jag har, varför har du då öppnat din mun?
                                Fem såna där guppies och påökning snart!

                                Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...