Konstig kamphona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    #16
    Ursprungligen postat av StaffeRyck
    Smart att skaffa en hane när man inte vet vad man har. Dessutom har jag fått lära mig att ha minst 2 honor på en hane, vilket du inte verkar ha...
    men scysst då! det stog ju honor på akavriet duh! hur som helst var det en hona! å det blev konstaterat INNAN ja köpte honom. de är båda döda nu så whatever -.-''
    180l Guldfisk
    220l clarias

    Kommentar

    • StaffeRyck
      • June 2008
      • 17

      #17
      Ursprungligen postat av Aquario
      Så, om jag får låna tråden lite, spänner hanarna upp gälarna som en krage ungefär när dem hotar andra hanar, enbart? För min hane har gjor så mot min yngre kampfisk, då simmade den bara iväg. Har inte sett dem slåss annars. Har nu fått misstankar att min hona egentligen är en hane :S
      Min kampfisk är ju helt knäpp. Han spände upp gälarna och jagade min black molly hona. 2 ggr, min syster satte fingret på akvariet och avbröt det hela. Jag blev helt chockad, han såg mest ful ut.
      Men visst, det är väl vanligast när de hotar andra (hanar). Och när den yngre kampfisken du har blir äldre kommer de säkert slåss om det är 2 hanar. Hade nog flyttat någon till ett annat akvarium, dumt att riskera om han den andre spänner upp sig...

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #18
        Ursprungligen postat av StaffeRyck
        Min kampfisk är ju helt knäpp. Han spände upp gälarna och jagade min black molly hona. 2 ggr, min syster satte fingret på akvariet och avbröt det hela. Jag blev helt chockad, han såg mest ful ut.
        Men visst, det är väl vanligast när de hotar andra (hanar). Och när den yngre kampfisken du har blir äldre kommer de säkert slåss om det är 2 hanar. Hade nog flyttat någon till ett annat akvarium, dumt att riskera om han den andre spänner upp sig...
        vad för slags molly har du då? segelfens molly elelr nån med typ, långa stjärtfenor för dete som hotfullt
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        • StaffeRyck
          • June 2008
          • 17

          #19
          Ursprungligen postat av Lowa
          men scysst då! det stog ju honor på akavriet duh! hur som helst var det en hona! å det blev konstaterat INNAN ja köpte honom. de är båda döda nu så whatever -.-''
          Var det inte en hane då om båda är döda? Tycker väl inte att man kan lita på de där skyltarna te 100 procent heller verkar det som. Tyvärr.

          Kommentar

          • Lowa
            • February 2008
            • 595

            #20
            Ursprungligen postat av StaffeRyck
            Var det inte en hane då om båda är döda? Tycker väl inte att man kan lita på de där skyltarna te 100 procent heller verkar det som. Tyvärr.
            de dog av akvarievattnet är nå fel på det så alla mina fiskar dog av det.
            180l Guldfisk
            220l clarias

            Kommentar

            • StaffeRyck
              • June 2008
              • 17

              #21
              Ursprungligen postat av Lowa
              vad för slags molly har du då? segelfens molly elelr nån med typ, långa stjärtfenor för dete som hotfullt
              En black molly som jag skrev. Med vanliga fenor, inte som där krökta som ser ut som tvestjärtar^^ Fan kan inget om olika molly arter^^. Är mest inläst på kampfisken..

              Kommentar

              • Lowa
                • February 2008
                • 595

                #22
                Ursprungligen postat av StaffeRyck
                En black molly som jag skrev. Med vanliga fenor, inte som där krökta som ser ut som tvestjärtar^^ Fan kan inget om olika molly arter^^. Är mest inläst på kampfisken..
                samma här:P men då kanske du bara fått en riktig elaking till fisk då??^^''
                180l Guldfisk
                220l clarias

                Kommentar

                • StaffeRyck
                  • June 2008
                  • 17

                  #23
                  Ursprungligen postat av Lowa
                  samma här:P men då kanske du bara fått en riktig elaking till fisk då??^^''
                  Jo han måste vara riktigt elak. Köpte ny flytväxt som jag hoppas han simmar upp och gömmer sig i. (Eller att de andra kan göra det^^)
                  Tråkigt på akvarievattnet och fiskarna förresten..

                  Kommentar

                  • Lowa
                    • February 2008
                    • 595

                    #24
                    Ursprungligen postat av StaffeRyck
                    Jo han måste vara riktigt elak. Köpte ny flytväxt som jag hoppas han simmar upp och gömmer sig i. (Eller att de andra kan göra det^^)
                    Tråkigt på akvarievattnet och fiskarna förresten..
                    mjo, har väl gåt åt ett antal fiskar..hmm..massa yngel(yngelakvariumfrån början) sen ålar å typ 7 zebre å 7 tetror.malar å ja kampfisken. så nu e det omstartat me guldfisk -.-''
                    180l Guldfisk
                    220l clarias

                    Kommentar

                    Arbetssätt...