Channa - vilka har sånna?! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #16
    Okej, då förstår jag. Då ska jag hålla utkik dåra!

    Kan man ha C. Bleheri med C. sp Assam tror du? Blir det bråk då eller dylikt?
    Hur odlar man sp. Assam? Ska man flytta över paret till ett annat kar då? Läser just nu artikeln om dess odling. Hmm...spännande.
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • gladhertha
      • February 2005
      • 1755

      #17
      Hm, efter att ha läst artikeln verkar det som att hanen munruvar äggen ändå.
      Mvh Hanna
      Min Zoon

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        #18
        när jag hadde assam och bleheri tillsammans gick det utmärkt, de brydde sig inte ett dugg i varann. de kommer från samma områden och vill ha likadana köldperioder.
        fish r friend

        Kommentar

        • gladhertha
          • February 2005
          • 1755

          #19
          aha. Då ska jag nog köpa mej 2st bleheri nångång när jag har lite pengar :P För channor är ju inte billigt inte. Det är lite som diskus fast i mer tubform.
          Mvh Hanna
          Min Zoon

          Kommentar

          • danturion
            • October 2004
            • 329

            #20
            Ursprungligen postat av gladhertha
            aha. Då ska jag nog köpa mej 2st bleheri nångång när jag har lite pengar :P För channor är ju inte billigt inte. Det är lite som diskus fast i mer tubform.
            HaHa!!!Det ska jag säga om jag får chansen någon gång om nån frågar.Tubform!!Strålande!!

            Kommentar

            • marcuspajp
              • July 2004
              • 448

              #21
              Jag har 3 Channa Lucius, de var inte allt för dyra. Man får nästan 6 sånna för priset av en Assam.
              Salt är ballt

              Kommentar

              • gladhertha
                • February 2005
                • 1755

                #22
                Hur stora blir Lucius då? Låter intressant det där med priset! ;D Bild?
                Mvh Hanna
                Min Zoon

                Kommentar

                • marcuspajp
                  • July 2004
                  • 448

                  #23
                  De blir väl runt 40 och är inte lika färgglada som de mindre ormskallarna.

                  Salt är ballt

                  Kommentar

                  • port513
                    • October 2005
                    • 116

                    #24
                    Ursprungligen postat av gladhertha
                    aha. Då ska jag nog köpa mej 2st bleheri nångång när jag har lite pengar :P För channor är ju inte billigt inte. Det är lite som diskus fast i mer tubform.
                    Bor man i Skåne så kan man köpa Channa gachua "Th 03/2" för 30:- stycket så det tycker jag inte är så direkt dyrt med den arten iaf.


                    /Henke

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      • November 2002
                      • 1595

                      #25
                      Alf å Anitas Gachuas är väldigt snygga med, så det är väll bara att slå till.

                      Tänkte bara dela med mig av en erfarenhet. Jag har hittils aldrig sett nån jaktinstinkt från varken bleheri eller sp Assam, och var relativt övertygad att Assam som var minst inte alls jagade och åt fisk.

                      Mina Puntius pentazona håller nog inte med, 13 har blivit 10.

                      Otroligt irriterande då Puntius pentazona e en av de snyggaste barberna som finns och jag verkligen vill ha en stimfisk!
                      fish r friend

                      Kommentar

                      • port513
                        • October 2005
                        • 116

                        #26
                        Ursprungligen postat av Daniel Odell
                        Alf å Anitas Gachuas är väldigt snygga med, så det är väll bara att slå till.
                        Nu är det ju inte priset som inte stämmer här utan att jag inte har ett stort akvarie ledigt Hade jag bara haft det så hade jag tagit ett par stycken direkt från dem


                        /Henke

                        Kommentar

                        • Nils Holmström
                          • November 2004
                          • 2195

                          #27
                          Jag köpte en Channa Guacha idag för 80kr på Ciklidhobby i s. Sanbdu. underbar fisk. m

                          Men nu blir jag helt nojig, jag har nämligen inte täckglas på karet. helvete!
                          Glasmästaren lär ju inte ha öppet på söndagar... vad ska jag göra? Funkar det att ha krabaten i ett 20-liters yngelkar tills jag fixat täckglas?
                          222 liter Malawi

                          Kommentar

                          • port513
                            • October 2005
                            • 116

                            #28
                            Ursprungligen postat av Nils Holmström
                            Jag köpte en Channa Guacha idag för 80kr på Ciklidhobby i s. Sanbdu. underbar fisk. m

                            Men nu blir jag helt nojig, jag har nämligen inte täckglas på karet. helvete!
                            Glasmästaren lär ju inte ha öppet på söndagar... vad ska jag göra? Funkar det att ha krabaten i ett 20-liters yngelkar tills jag fixat täckglas?
                            Hehe, du kunde fått 3st för bara en 10:a mer än det du gav för en på Ciklidhobby om du tagit kontakt med Alf & Anita www.alfanita.com


                            /Henke

                            Kommentar

                            • Nils Holmström
                              • November 2004
                              • 2195

                              #29
                              det var inte direkt ett planerat inköp, jag skulle egentligen bara ha hantlar och en flaggciklid.
                              men tack för tipset, jag lär ju skaffa fler!
                              Hoppas jag slipper göra det för att ersätta den här dock, frågan är var risken för stackarens liv är som störst, i ett öppet 250-literskar eller ett 20-liters utan cirukaltion?
                              222 liter Malawi

                              Kommentar

                              • Idanajad
                                • May 2005
                                • 465

                                #30
                                Jag har ingen aning om han hoppar, men OM han gör det kanske det skulle funka att spänna gladpack över akvariet. Fult som stryk förstås, men om det bara gäller över helgen...
                                Peccator est aquarifex

                                Kommentar

                                Arbetssätt...