Kampfiskar, vad bör jag göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Idanajad
    • May 2005
    • 465

    #16
    "Kanske mer när de gäller fiskar..1v kanske !?"

    Mnja, tror inte du ska svälta yngel så länge. Mina yngel (gurami) fick sera micron av fiskvakten när jag var bortrest. De åt väl inte med samma iver som de äter artemia, men de pillade i sig det iallafall. Tror inte du får några problem med det. Fast de växer ju så fort och verkar så glada när de får artemia, så ge dem det så länge du orkar (mina stora fiskar blir också helt till sig av artemia).

    Ang. fråga 5; Jag såg just en tråd om att man inte bör ge kampfisk så mycket artemia åt gången. Yngel som stegrar tror jag den heter. Annars gäller väl generellt att man bör mata yngel ofta. Mina har fått artemia upp till 6 ggr/dag. Fast under semestern var fiskvakten bara här varannan dag, och det verkar också ha funkat, även om de knappt växte då.
    Peccator est aquarifex

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #17
      Nää..du kanske har helt rätt, kanske får nöjja sej med att göra dom lite hungriga över 1-2 dagar, 1v kanske e lite magstarkt när de gäller yngel...
      Tjopp...

      Kommentar

      • Mini_agge
        • May 2004
        • 165

        #18
        Tack så mycket för svaren!

        Tyvärr så finns inte Lq att få tag på här, hoppas att de har artemia. Ska handla det i morgon och får väl försöka kläcka en del på direkten. Hehe om jag råkar kläcka för mycket blir säkert de andra fiskarna väldigt glada. I stället för Lq no1 kör jag med infusorier av bananskal.
        ASTA =)






        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

        Kommentar

        Arbetssätt...