2 kampfiskhanar i samma akvarium!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #16
    Ursprungligen postat av morrhoppa
    Nu misstolkade du mig jag har ingen kamphane och det var bara en fråga. Men då låter jag bli att köpa en till mitt trettioliter i alla fall ^^
    jag misstolkade dig inte, mitt sarkastiska svar var egentligen inte riktat mot dig utan mot alla dem som tycker det är ok att ha kampfiskar i pyttekar (sorry om du trodde att det var mot dig)
    / dtoppen /

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #17
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Hmm...är det inte så, att kampfiskar i naturligt tillstånd lever i små vattenansamlingar med knappt någon omrörning av vattnet?

      Nu har jag inte läst in mej vidare väl på kampfiskar, men 30 liter låter ganska bra för en kampfisk för mej...?

      Det där små plastbaljorna tycker jag hemskt illa om, dock. >
      finns det fiskar som naturligt lever i små vattensamlingar hela livet , typ i 30 liters vattenpölar ? att vissa fiskar lever i lågtvatten, det vet jag, men det brukar vara stora områden som har grunt vatten
      / dtoppen /

      Kommentar

      • B0bban
        • February 2007
        • 168

        #18
        men de verkar ju så fredliga av sig,de är ju inga tigerbarber direkt...

        Kommentar

        • morrhoppa
          • October 2006
          • 755

          #19
          Ursprungligen postat av rödtoppen
          jag misstolkade dig inte, mitt sarkastiska svar var egentligen inte riktat mot dig utan mot alla dem som tycker det är ok att ha kampfiskar i pyttekar (sorry om du trodde att det var mot dig)
          Med tanke på att du citerade mitt svar i ditt inlääg så var det ganska lätt att tolka det så. Men då förstår jag hur du menade.
          Man blir inte vuxen bara äldre!

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #20
            Ursprungligen postat av rödtoppen
            finns det fiskar som naturligt lever i små vattensamlingar hela livet , typ i 30 liters vattenpölar ? att vissa fiskar lever i lågtvatten, det vet jag, men det brukar vara stora områden som har grunt vatten

            Kilifiskar lever i vattenpölar hela livet....men ofta så blir det inte så värst långt liv. Pölen torkar ut....men då finns det redan små kili-ägg som väntar på nästa pöl. Rätt coolt.

            Men det var labyrintfiskar det gällde i den här delen av forumet...rätt lätt hänt att man går vilse, dock...
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            • Shadow4ever
              • August 2008
              • 54

              #21
              Jag skulle gärna vilja ha 2 i samma! Men det går ju inte. Min kampfiskhanne är svartblå, Och väldigt nyfiken! :-D
              KAMPFISK

              Kommentar

              Arbetssätt...