Ruvande chokladgurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Ett 20-tal små chokladpraliner simmar nu runt i petboxen.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #32
      Gissar att det känns helkul nu. Snacka om lördagsgodis! Grattis.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #33
        Ja vad roligt grattis

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Tack Ännu roligare skulle det ju vara om man nu lyckades föda upp några. Var i "min" butik idag, och han trodde att de förmodligen går att mata med cyclops. Storleksmässigt tror jag inte att det är några problem, däremot är jag orolig att de ska vara lite kräsna, och vägra äta om maten inte rör sig.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Falconer
            • November 2005
            • 786

            #35
            Va kul! Vad gör du för att hålla ph nere till den nivå dom behöver för lek?

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Ursprungligen postat av Falconer
              Va kul! Vad gör du för att hålla ph nere till den nivå dom behöver för lek?
              Inget Har för mig att Ph låg på runt 6.5 senast jag mätte. Rötterna är väl en bidragande orsak antar jag, men annars gör jag som sagt ingenting. Det karet verkar också vara begåvat med bra vattenkvalitet rent allmänt, behöver knappt röra det.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #37
                Nå'n som vet hur fort de växer?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #38
                  De lever fortfarande i alla fall.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #39
                    #23 En matsked/L vatten räcker kläcker sämre ju mer salt man tar. Men själva artemiaäggen kan skifta på kvaliteten på olika märken verkar det som. Har använt vanligt salt med jod när kläckt själv.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #40
                      Hum, tror inte jag har nå'n artemia hemma... Så jag testar med fryst Cyclops. De lever fortfarande, så nå't måste de väl äta.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        #41
                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Hum, tror inte jag har nå'n artemia hemma... Så jag testar med fryst Cyclops. De lever fortfarande, så nå't måste de väl äta.
                        Vad roligt att det funkar! Jag hade ett dödsfall på mina yngel idag.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #42
                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Vad roligt att det funkar! Jag hade ett dödsfall på mina yngel idag.
                          Hmm, ja, om det funkar vågar jag inte säga än, de kanske bara tål att gå utan mat i ett par dagar. Men det verkar ju lovande i alla fall. Ajdå, tråkigt, bland bolivianerna?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            #43
                            Jo, jag hittade en död precis innan jag skulle till jobbet, så jag får mäta allting och kolla sedan.
                            Det är nog helt OK, för resten av dem och räkorna såg pigga ut!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #44
                              Ja, en och annan kan säkert stryka med utan att det är nå't direkt fel på vattnet. Stod förresten och funderade på de blå amazonerna häromdagen, men tänkte på det jag sett innan också, några stycken är rätt rejält missbildade. En av dem saknar en stor del av ryggfenan, och en bit av ryggen är också borta. En annan har en likadan missbildning i analfenan, och även ett litet hål genom kroppen precis ovanför fenan. Så jag struntar nog i dem tror jag.

                              Däremot fick två Thorichthys ellioti följa med hem (ett lekpar som en kille kom in med när jag var där), och två regnbågshajar, en albino, och en normalfärgad.
                              Senast redigerad av Shepard; 12 May 2014, 20:36.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                #45
                                Oj, det var värst... Det kanske är bottenskrapet kvar, mina ser bra ut tycker jag. Bara den här som har en rodnad i nosen:
                                Bifogade filer
                                Senast redigerad av Mr Woods; 12 May 2014, 20:46.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...