kampfisk i 8

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    #16
    Tyvärr så måste du inse att djurmagasinet lurat dig grundligt om de rekommenderade ett så litet akvarium för en kampis.
    Du måste oxå försöka inse att det du gör just nu är djurplågeri och därför får du väldigt många arga responser på ditt inlägg.
    Hör med folk du känner, kolla blocket, sätt upp en lapp på närmaste konsum/mataffär och du kommer snart ha ett oehört billigt men mycket större akvarium till honom. Du kan då få plats med fler växter och framför allt gömställen.
    Du kommer att ha möjlighet att ha bättre vattenkvalite och på så sätt längre livslängd.
    Allra minsta till en ensam kampis är 20l, gå absolut inte under den volymen utan ta så stort du kan och får plats med!
    Ditt lilla nuvarande kan du ju antingen lämna tillbaka eller ha några räkor i det?
    Finns många snygga räkor.
    Men sluta plåga din kampis, han mår inte bra! Du kan jämnföra det genom att sätta en hundvalp i en garderob...den lever, den äter, och den växer, men i slutändan kommer den vara deformerad och dö i förtid.

    Kommentar

    • sagittarius

      #17
      Jo jag skulle köpa ett större kar för firren, men jag har ont om plats hemma.
      Annars så har jag ett till akvarium på 160 liter... Men där bor en annan kampis. Han bor där tillsammans med andra fiskar. Men den andra är mindre rörlig.

      Kommentar

      • Snap3
        • May 2009
        • 145

        #18
        jag köpte den näst största ikea vasen till min kampfisk när han blev mobbad av resten av fiskarna. Han verkar vara överlycklig i sin vas och skummar riktigt mycket. Roliigt att se hur även kampfiskar kan bli sociala. kommer fram mot rutan när man kommer och växer. Fenorna har växt ut riktigt snabbt också

        Kommentar

        • Jina
          • August 2009
          • 182

          #19
          Sälj fisken då?

          Kommentar

          • Estetfjortiz
            • March 2009
            • 365

            #20
            man ska i princip ALDRIG lita på djuraffärer!
            att ha kampfisken i ett 6 liters akvarium är som att du skulle bli instängd i ett 10 kvm rum! inte så kul! skaffa ett större akvarium eller sälj fisken, även fast det är tufft att kanske sälja så mår fisken bättre av det!

            du säger att du har sett kampfiskar som haft det värre, men bara för det betyder de ju inte att du har en BRA fiskhållning. Det finns nog fler som kampfiskar som har det bättre än din kampis än de som har de sämre.

            däremot måste jag säga att "PARIS" var en otroligt vacker fisk!
            Senast redigerad av Estetfjortiz; 01 September 2009, 14:53.
            HETER NU MERA UNDERVATTEN!

            Kommentar

            • wallström
              • March 2009
              • 1092

              #21
              Ursprungligen postat av Snap3
              jag köpte den näst största ikea vasen till min kampfisk när han blev mobbad av resten av fiskarna. Han verkar vara överlycklig i sin vas och skummar riktigt mycket. Roliigt att se hur även kampfiskar kan bli sociala. kommer fram mot rutan när man kommer och växer. Fenorna har växt ut riktigt snabbt också
              Hur många liter är den på?
              Har också tänkt att skaffa mig en vas. fast med miniguramisar istället för kamphane
              Emil

              Kommentar

              • Yesska
                • July 2009
                • 140

                #22
                Djuraffärer borde skärpa sig, bara för att en fisk "klarar" av att bo i en liten liten burk så är det ju inte vad den ska ha. Själv blev jag lurad att ha 2 golden och 2 demasoni i mitt 80l kar. De var lekpar sa han, och jag som är nybörjare nickade glatt och tyckte det lät ju bra. De fiskarna tog de snällt emot i en annan affär som bara är inriktad med akvarium, så jag fick byta mot annan fisk. Den första djuraffären går jag aldrig mer till. Där hade de kampfiskar i små små fyrkander , ca 7x7cm bredvid varandra. Deras fenor var inte alls stora och de låg bara apatiskt i varsit hörn. Usch..
                160l asien gurami projekt

                Kommentar

                Arbetssätt...