Gravid eller sjuk platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lollz
    • November 2008
    • 48

    #16
    Ja, det verkar som att de nya fiskarna hade med sig något från affären. De var i ett eget akvarium och det var "extra pris" på dom. De hade exakt likadana platy i ett annat kar, men där stod det inget extra pris. Det jag lärt mig av detta är att aldrig köpa fiskar på extra pris, speciellt inte om det finns likadana fiskar i ett annat kar för ett annat pris. Nybörjarmisstag antar jag!

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av lollz
      Ja, det verkar som att de nya fiskarna hade med sig något från affären. De var i ett eget akvarium och det var "extra pris" på dom. De hade exakt likadana platy i ett annat kar, men där stod det inget extra pris. Det jag lärt mig av detta är att aldrig köpa fiskar på extra pris, speciellt inte om det finns likadana fiskar i ett annat kar för ett annat pris. Nybörjarmisstag antar jag!
      Hur sjukt är inte det då ... Att sälja sjuka fiskar till extrapris är ju näst intill djurplågeri kan jag tycka. Om det nu är på det viset vill säga.
      Nej, butiken ska ta sitt ansvar och medicinera sjuka fiskar och inte sälja dem förrän de är friska
      Sjukt!
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • lollz
        • November 2008
        • 48

        #18
        Oj, det var ett tag sen jag var inne här ser jag nu.
        Men ja, jag håller med dig Nina! Det är oansvarigt att sälja sjuka fiskar. Men nu vet jag inte om det var ett dåligt exemplar eller så av just den fisken som dog. För de andra fiskarna simmar fortfarande och de har repat sig bra från de symptom jag tyckte mig se. Så jag håller tummarna att det inte är något utdraget som slår till snart!

        Kommentar

        Arbetssätt...