Guppy dräktig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #31
    Ursprungligen postat av sundancer
    Ja, har faktiskt funderat på det :-). Vad var det det kostade nu igen? Den 23 kan jag tyvärr inte komma då jag är i Danmark, men den 10/12 kanske jag kan komma, låter trevligt med julbord och en liten träff När ska man senast isf höra av sig?
    Hade varit riktigt trevligt
    Julbordet kostar 50:-/pers. och anmälan måste vara inne den 30/11.

    Titta gärna in i vårt forum, där står all info under aktiviteter


    Hoppas vi ses
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #32
      Vill bara påpeka oxå att det blir fler än 4pers. som det står i forumet
      Alla har inte anmält sig än utan kommer nog göra det vid nästa möte
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • sundancer
        • October 2008
        • 145

        #33
        Ursprungligen postat av Nina82
        Vill bara påpeka oxå att det blir fler än 4pers. som det står i forumet
        Alla har inte anmält sig än utan kommer nog göra det vid nästa möte
        Ok :-)
        Har en fråga bara, det står att varje årsavgift gäller för ett kalenderår, innebär det då att om jag betalar en årsavgift nu så gäller den bara till december, och att jag måste betala en ny i januari igen?

        Annars väljer jag nog isf att vänta året ut
        --------------------------------
        240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
        47 L (Guppy)

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #34
          Ursprungligen postat av sundancer
          Ok :-)
          Har en fråga bara, det står att varje årsavgift gäller för ett kalenderår, innebär det då att om jag betalar en årsavgift nu så gäller den bara till december, och att jag måste betala en ny i januari igen?

          Annars väljer jag nog isf att vänta året ut
          Nej, såklart slipper du betala för detta året. Mötet den 23/11 kommer vara det sista mötet detta året (förutom julbordet). Den 25jan. kommer vi dra igång igen och du behöver inte betala för de första 2-3 mötena. Brukar ha årsmöte i mars och då ska årsavgiften vara betald om jag inte har helt fel för mig
          I början av februari kommer vi göra en liten resa till Åleds. Det är väl det som är planerat för tillfället utöver mötena.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • sundancer
            • October 2008
            • 145

            #35
            Ursprungligen postat av Nina82
            Nej, såklart slipper du betala för detta året. Mötet den 23/11 kommer vara det sista mötet detta året (förutom julbordet). Den 25jan. kommer vi dra igång igen och du behöver inte betala för de första 2-3 mötena. Brukar ha årsmöte i mars och då ska årsavgiften vara betald om jag inte har helt fel för mig
            I början av februari kommer vi göra en liten resa till Åleds. Det är väl det som är planerat för tillfället utöver mötena.
            Ok, det låter ju jättebra .
            Åleds låter spännande, vill gärna dit och kolla in alla deras fiskar m.m. Vill gärna se om de har några fina apistogrammas. Där jag har varit innan har jag bara sett fjärilar och jag vill gärna hitta andra sorter (planerar ett 240L sydamerika).
            --------------------------------
            240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
            47 L (Guppy)

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #36
              Ursprungligen postat av Nina82

              Vad Guppysällskapet innebär undrar jag oxå
              Vet att de träffas och byter Guppy med varandra men mycket mer vet jag inte
              De skickar guppy till guppyutställningar/tävlingar över hela europa också....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #37
                Ursprungligen postat av sundancer
                Ok, det låter ju jättebra .
                Åleds låter spännande, vill gärna dit och kolla in alla deras fiskar m.m. Vill gärna se om de har några fina apistogrammas. Där jag har varit innan har jag bara sett fjärilar och jag vill gärna hitta andra sorter (planerar ett 240L sydamerika).
                Åled´s brukar ha olika Apistos inne hela tiden, kolla deras hemsida/mejla dem för mer info.....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #38
                  Ursprungligen postat av sundancer
                  Ok, det låter ju jättebra .
                  Åleds låter spännande, vill gärna dit och kolla in alla deras fiskar m.m. Vill gärna se om de har några fina apistogrammas. Där jag har varit innan har jag bara sett fjärilar och jag vill gärna hitta andra sorter (planerar ett 240L sydamerika).
                  Då passar det ju perfekt att hänga på oss då ju
                  Åleds har det mesta och på deras hemsida kan man se exakt vad de har inne för tillfället. Mycket smidigt
                  Har själv aldrig varit där och ser fram emot resan
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • sundancer
                    • October 2008
                    • 145

                    #39
                    Har varit inne och kollat nu och de har ju otroligt många olika, verkligen kul att få se dem och kanske ta med någon hem ;-).

                    Ja, jag ser också mycket fram emot det :-)
                    --------------------------------
                    240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
                    47 L (Guppy)

                    Kommentar

                    • sundancer
                      • October 2008
                      • 145

                      #40
                      Nu får jag det till 11 stycken när jag räkna :-). Känns som att jag kommer få ett grymt överflöd av yngel om de är så här bra på att överleva, den andra honan kommer också kläcka när som helst. Kanske får starta upp mitt gamla 60L som "överflödskar" sen :-). Fast å andra sidan dröjjer det inte länge innan 240 litaren kommer upp och där kommer det vara några tetror som nog gärna tar ett och annat yngel.

                      Är riktigt förvånad faktiskt, ynglen är nu 6 dagar gamla och simmar i princip med föräldrarna. Det är inte ofta föräldrarna får lust att nypa efter dem och då ger de sig ganska snabbt så ynlgena kommer lätt undan. Det är lite roligt nu när de börjar få lite mer färg (inte de fina färgerna) men de är inte så bleka längre och man ser dem lättare :-).

                      Det är faktiskt väldigt roligt att se att de redan har olika personligheter för det är en liten tuffing som simmar i hela karet och gärna nära föräldrarna för att "utmana", medan någon annan tittar fram lite då och då men gärna håller sig i närheten av växterna och roten :-).
                      --------------------------------
                      240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
                      47 L (Guppy)

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        #41
                        Ursprungligen postat av sundancer
                        Nu får jag det till 11 stycken när jag räkna :-). Känns som att jag kommer få ett grymt överflöd av yngel om de är så här bra på att överleva, den andra honan kommer också kläcka när som helst. Kanske får starta upp mitt gamla 60L som "överflödskar" sen :-). Fast å andra sidan dröjjer det inte länge innan 240 litaren kommer upp och där kommer det vara några tetror som nog gärna tar ett och annat yngel.

                        Är riktigt förvånad faktiskt, ynglen är nu 6 dagar gamla och simmar i princip med föräldrarna. Det är inte ofta föräldrarna får lust att nypa efter dem och då ger de sig ganska snabbt så ynlgena kommer lätt undan. Det är lite roligt nu när de börjar få lite mer färg (inte de fina färgerna) men de är inte så bleka längre och man ser dem lättare :-).

                        Det är faktiskt väldigt roligt att se att de redan har olika personligheter för det är en liten tuffing som simmar i hela karet och gärna nära föräldrarna för att "utmana", medan någon annan tittar fram lite då och då men gärna håller sig i närheten av växterna och roten :-).
                        Haha.. Låter som att du spenderar en hel del tid framför vattenburken
                        Akta så du inte börjar se vågor överallt

                        Nädå.. Tjusningen med Guppy är just att man inte har en aning om hur de kommer se ut. Man sitter med spänning och väntar på att få se färger och man kan se hur deras färger ändras under det halvår som det tar innan de färgat klart. Kul
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • sundancer
                          • October 2008
                          • 145

                          #42
                          Ursprungligen postat av Nina82
                          Haha.. Låter som att du spenderar en hel del tid framför vattenburken
                          Akta så du inte börjar se vågor överallt

                          Nädå.. Tjusningen med Guppy är just att man inte har en aning om hur de kommer se ut. Man sitter med spänning och väntar på att få se färger och man kan se hur deras färger ändras under det halvår som det tar innan de färgat klart. Kul
                          Haha ja, när jag börjar se vågor så får jag nog dra ner på tittandet .
                          Nej men jag är helt fascinerad, är så glad att jag äntligen har möjlighet att starta upp några kar, har längtat efter det sååå länge. Så nu är man helt upp över öronen engagerad . Blir ju inte lika mycket TV tittande längre och det är positivt .

                          Ja precis, det ska bli så spännande att se vad det blir när de börjar färga ut, om om man får någon hane
                          --------------------------------
                          240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
                          47 L (Guppy)

                          Kommentar

                          • tummen
                            • March 2005
                            • 5199

                            #43
                            ...eller hur många hanar det blir, samt hur de ser ut.
                            Thomas "tummen" Wallén

                            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                            Kommentar

                            • criiillee
                              • August 2008
                              • 34

                              #44
                              snor tråden lite snabbt .
                              har 4 st guppies i ett akvarium. 1 hana och 3 honor.
                              kan det vara så att honorna går och väntar på att släppa sina yngel vid något speciellt tillfälle?
                              har fått en omgång yngel av honorna redan men nu har dom varit smällfeta och helt svarta hela vägen bak jäkligt länge men de verkar inte hända något.
                              dom går och ställer sig vid växterna och väntar och ser ut som om dom ska föda( exakt som förra gången , då jag såg när yngel ploppade ut:P) men där kommer aldrig några, nu är det inte så att dom är lite tjocka och lite svarta utan dom är väldigt väldigt feta och väldrigt svarta och har vatt det i några veckor nu :s

                              tack på förhand

                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                #45
                                Ursprungligen postat av criiillee
                                snor tråden lite snabbt .
                                har 4 st guppies i ett akvarium. 1 hana och 3 honor.
                                kan det vara så att honorna går och väntar på att släppa sina yngel vid något speciellt tillfälle?
                                har fått en omgång yngel av honorna redan men nu har dom varit smällfeta och helt svarta hela vägen bak jäkligt länge men de verkar inte hända något.
                                dom går och ställer sig vid växterna och väntar och ser ut som om dom ska föda( exakt som förra gången , då jag såg när yngel ploppade ut:P) men där kommer aldrig några, nu är det inte så att dom är lite tjocka och lite svarta utan dom är väldigt väldigt feta och väldrigt svarta och har vatt det i några veckor nu :s

                                tack på förhand
                                En del honor blir inte smala igen efter en födsel utan förblir mer eller mindre feta hela tiden, så länge de har yngel i magen vill säga.
                                Tror nog inte det dröjer mer än något dygn innan det blir yngel hos dig. Det här med hur honor beter sig innan födsel är individuellt men mina honor gör så när de har max 2 dygn kvar. De får även en ljus svullnad vid analen det sista dygnet.

                                Lycka till
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...