Mina guppies! :) Foton

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    Ursprungligen postat av Yollis
    dexter, fungerar min länk till albumet på fejjan?
    Jag ser en bild på några fina Guppys som äter på en algtablett. Är det fler?
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      Ursprungligen postat av Dexter
      Jonas och Mark! Vad fina de var!
      Ja, de var jättefina
      "Tyvärr" så var de gay båda två för det blev inga yngel så länge de var där
      De simmade alltid ihop och brydde sig inte ett dugg om honorna
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Dexter
        • December 2009
        • 984

        Kan ju ta en bild på Erik, en utav Endlerhannarna också. Just den här har lite förlängd stjärtfena, det har inte de andra, så jag undrar om den är renrasig egentligen, även om den är köpt som "Endler".
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Dexter; 07 March 2010, 21:17.
        /Dexter

        75 liter mix, 220 liter mix

        Kommentar

        • M B
          • December 2007
          • 152

          Ursprungligen postat av Saturnus80
          Oj, vilka foton.
          Det är ju verkligen assvårt att få dem på bild. Har du något bra tips om hur du gör? Systemkamera eller?

          Har provat med tipsen jag fått men efter 100 kort, är de här de bästa.
          [ATTACH]25064[/ATTACH]

          [ATTACH]25065[/ATTACH]
          Vad tror ni, asiatisk endler eller snakeskin lyr?

          Någon som vet vad det är för alger jag har i bakgrunden och hur blir jag av med dem?
          California tiger heter den översta varianten och den nedre bilden visar en lite "sämre" utfärgning skulle jag gissa. Det är en endler/guppysnakeskinkorsning.
          Mikael
          www.poecilia.org

          Kommentar

          • Yollis
            • February 2010
            • 479

            Ursprungligen postat av Dexter
            Jag ser en bild på några fina Guppys som äter på en algtablett. Är det fler?
            jepp det var rätt, om man klickar på bilden kommer fler biler på karet
            /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

            "Happy Wife - Happy Life"

            Kommentar

            • Dexter
              • December 2009
              • 984

              Ursprungligen postat av Yollis
              jepp det var rätt, om man klickar på bilden kommer fler biler på karet
              Fast inte här utav ngn anledning, testade innan också.
              /Dexter

              75 liter mix, 220 liter mix

              Kommentar

              • Yollis
                • February 2010
                • 479

                mysko!




                /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                "Happy Wife - Happy Life"

                Kommentar

                • Dexter
                  • December 2009
                  • 984

                  Tar ett par bilder till när jag ändå är i farten.

                  Först vår egenuppfödda hanne, 4 månader, som pussar, vår helgula hona "Crazy Frog", på gravidmagen. Sedan en bild med 2 månader gamla Endlerhannar.
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Dexter; 07 March 2010, 21:19.
                  /Dexter

                  75 liter mix, 220 liter mix

                  Kommentar

                  • emmol
                    • January 2010
                    • 26

                    Ursprungligen postat av Dexter
                    Tar ett par bilder till när jag ändå är i farten.

                    Först vår egenuppfödda hanne, 4 månader, som pussar, vår helgula hona "Crazy Frog, på gravidmagen. Sedan en bild med en vuxen Endlerhanne överst på bilden, de två hannarna under är 2 månader gamla.
                    KUL tråd!
                    Efter att hittat på alla fina och underbara guppies så har jag nu lyckats övertyga min sambo att vi ska ha kvar vårt gamla akvarium (vi köpte ett 240 liters och skulle sälja vårt 50 liters). Jag "råkade" köpa 2 guppie honor + 1 hane för ett tag sen, och detta sluta nu i babyboom i akvariet (50 liter)!!! Tyvärr har föräldrarna dött och yngelna inte så stora så akvariet inte så färgglatt. Men som sagt efter att sett alla fina guppies ska jag ny köpa 2 honor å en hane till. Men jag kan inte betämma mig för om jag vill ha endler eller "de färgglada" *svårt beslut*. När de växt upp ska de över i 240 liter ( fast det vet inte sambon om än!) Att planera är det bästa jag vet! Å ännu roligare att köpa små nya invånare i akvariet!

                    Kommentar

                    • Dexter
                      • December 2009
                      • 984

                      Ursprungligen postat av emmol
                      KUL tråd!
                      Efter att hittat på alla fina och underbara guppies så har jag nu lyckats övertyga min sambo att vi ska ha kvar vårt gamla akvarium (vi köpte ett 240 liters och skulle sälja vårt 50 liters). Jag "råkade" köpa 2 guppie honor + 1 hane för ett tag sen, och detta sluta nu i babyboom i akvariet (50 liter)!!! Tyvärr har föräldrarna dött och yngelna inte så stora så akvariet inte så färgglatt. Men som sagt efter att sett alla fina guppies ska jag ny köpa 2 honor å en hane till. Men jag kan inte betämma mig för om jag vill ha endler eller "de färgglada" *svårt beslut*. När de växt upp ska de över i 240 liter ( fast det vet inte sambon om än!) Att planera är det bästa jag vet! Å ännu roligare att köpa små nya invånare i akvariet!
                      Det var samma här faktiskt. Vi skulle sälja vårt 75-liters när vi köpte vårt 220-liters men på ngt lustigt sätt blev det kvar... Självklart är det Guppies i det lilla. De är härliga fiskar! Efter att ha fött upp kullar med både Guppies och Endlers kör vi faktiskt med ett blandat kar nu. Har inte haft några hybrider innan så det ska bli spännande att se hur eventuella "blandyngel" blir.
                      Senast redigerad av Dexter; 07 March 2010, 21:34.
                      /Dexter

                      75 liter mix, 220 liter mix

                      Kommentar

                      • Yollis
                        • February 2010
                        • 479

                        nu har jag laddat upp mina firrar på tinypic... men kan man länka till ett album och inte bara till enstaka bilder?

                        Kul företsen, att fler har döpt sina guppys, min dotter och jag har hjälpts åt att ge namn till våra firrar. Den gula snakeskin hanen heter Simba, den blåa hanen heter Aladin och de svart/röda honorna heter Mimmi allihop
                        Ancitrusarna heter humle & dumle (kön okänt änsålänge)
                        /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                        "Happy Wife - Happy Life"

                        Kommentar

                        • tummen
                          • March 2005
                          • 5199

                          Ursprungligen postat av Dexter
                          Tar ett par bilder till när jag ändå är i farten.

                          Först vår egenuppfödda hanne, 4 månader, som pussar, vår helgula hona "Crazy Frog", på gravidmagen. Sedan en bild med 2 månader gamla Endlerhannar.
                          Fina bilder, mer sådant tack!
                          Thomas "tummen" Wallén

                          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                          Kommentar

                          • phreak
                            • March 2010
                            • 77

                            på söder i gävle är det helt rena endlers fick dock beställa in dom såg ut som helt orginal iaf men som sagt har ju inge dn utrustnig i garderoben precis
                            102l kar
                            350l kar
                            200l kar

                            Kommentar

                            • emmol
                              • January 2010
                              • 26

                              Ursprungligen postat av Dexter
                              Det var samma här faktiskt. Vi skulle sälja vårt 75-liters när vi köpte vårt 220-liters men på ngt lustigt sätt blev det kvar... Självklart är det Guppies i det lilla. De är härliga fiskar! Efter att ha fött upp kullar med både Guppies och Endlers kör vi faktiskt med ett blandat kar nu. Har inte haft några hybrider innan så det ska bli spännande att se hur eventuella "blandyngel" blir.
                              Jag har lyckats få babyboom! Ännu en kull med Guppies ( har nu två kullar). Köpte 2 honor + 1 hane (färggranna orange) i söndags, och när jag tittade i tisdags var det fullt med små söta Guppie yngel. Men hur det har gått till är en fråga jag undrar över? I den affär jag köpte fiskarna är honor och hanar separerade och ändå lyckas det bli yngel bara 2 dagar senare. Har försökt att ta kort, men utan något lyckat resultat än!
                              För något år sedan hade jag Guppies och Endlers ihop, det blev en salig färgblandning av denna kombination!

                              Kommentar

                              • phreak
                                • March 2010
                                • 77

                                otoligt fina mina butiker i närheten säljer bara "skit" guppy tråkiga mer eller mindre dock hittat en fin lila blå som jag gillar hoppas den varit med honorna .. vart har du köpt dina?
                                102l kar
                                350l kar
                                200l kar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...