Mina guppies! :) Foton

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Coplins
    • October 2008
    • 73

    Mina guppies! :) Foton



    Gjorde ett tappert försök att fota mina guppies häromdagen. De här är de bästa bilderna jag lyckades åstadkomma. Vore kul att få lite kommentarer om dem. (Vore även roligt att få se lite bilder på era guppies. )

    Jag har ingen aning om deras typ eller härstamning. Ni kanske vet vad de olika typerna kallas? Berätta gärna i såna fall. Huruvida det finns endlergener i nån av dem har jag ingen aning om. Även något jag gärna skulle höra teorier om.

    Jag vill bara att de ska vara så olika varandra som möjligt. Blir mer spännande att se hur ynglena blir då. Lite som att öppna kinderägg och se vad det finns för överraskning däri.
    Det är f*nimej riktigt spännande att leva!!
    240 l
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Skit snygga! VIsste inte ens det fanns guppys med röda kroppar!

    Sen "AIKarn" ser lite för classic ut, prewcis som mina hä hemma, tycker det blir lite grått och tråkigt, så tummen ner för henne och tummen upp för dom andra.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Nice!

      Om det är någon som har Endlersgener så är det hanen med svart prick på sidan
      Annars verkar de andra vara vanliga Guppy.

      Håller med dig om att det är svårare att fota snakeskin eftersom linjerna på kroppen så lätt smälter ihop.
      Vår enda hane är snakeskin och än har jag inte lyckats fotta nåt bra på honom

      Kul med en Guppy bildtråd
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Mina Guppy!

        Detta är min enda hane för tillfället. Har en på tillväxt men han är bara 1 månad och räknas inte än
        Honorna har jag ingen bild på än.
        Kvalitén är ju inte den bästa, men.
        Klicka på bilden för större version

Namn: phphukhkg.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,2 KB
ID: 2102495
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpafkdvq.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,2 KB
ID: 2102496

        Skickar med lite bilder på Guppy som jag haft oxå

        Denna hane dog för en månad sedan och är pappa till ynglen som är 1 månad nu.
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpygutqy.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,8 KB
ID: 2102497
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpjuvnhx.jpg
Visningar: 1
Storlek: 72,8 KB
ID: 2102498

        Detta är Jonas och Mark
        Ett homosexuellt par som höll ihop
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpodsbiy.jpg
Visningar: 3
Storlek: 118,7 KB
ID: 2102499
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpotmrvg.jpg
Visningar: 4
Storlek: 109,8 KB
ID: 2102500

        Detta är hanen som jag har på min avatar.
        Var lite slarvig när jag tittade ut honom i affären. Blev lite för kär i hans stora fina fena och missade titta på hur han mådde
        När jag kom hem såg jag han inte mådde alls bra. Han levde bara några dagar efter det
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpcnzgpi.jpg
Visningar: 2
Storlek: 87,7 KB
ID: 2102501

        Detta är mina första Guppy som även är föräldrar till de två översta hanarna
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpnmm6aw.jpg
Visningar: 2
Storlek: 123,5 KB
ID: 2102502
        Klicka på bilden för större version

Namn: phpjuqtbb.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,5 KB
ID: 2102503
        Klicka på bilden för större version

Namn: php9duwug.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,6 KB
ID: 2102504
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Snygga!!
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Snygga!!
            Tack
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Coplins
              • October 2008
              • 73

              #7
              Den som dog för en månad sen plus den vita av Jonas och Mark skulle ha hamnat i mitt akvarium om jag sett dem i djuraffären! Superfina!
              Med min snakeskinhane som blev så suddig på bilden var jag oxå lite orolig över hur han mådde när jag köpte honom. Blev precis som du kär i hans färger i affären. Sen när jag kom hem märkte jag att han kanske inte mådde så bra. Han var så stillsam av sig till skillnad från de andra. Men de senaste dagarna har han piggnat till. Dessutom har hans färger blivit något klarare.
              Det är f*nimej riktigt spännande att leva!!
              240 l

              Kommentar

              • Coplins
                • October 2008
                • 73

                #8
                Plus att han har börjat intressera sig för honorna... något han inte gjorde alls i början.
                Det är f*nimej riktigt spännande att leva!!
                240 l

                Kommentar

                • Coplins
                  • October 2008
                  • 73

                  #9
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Skit snygga! VIsste inte ens det fanns guppys med röda kroppar!

                  Sen "AIKarn" ser lite för classic ut, prewcis som mina hä hemma, tycker det blir lite grått och tråkigt, så tummen ner för henne och tummen upp för dom andra.
                  Ha ha. Det är just att hennes fenfärger är så klara och markanta som gör henne så fin i mina ögon även om hon är väldigt classic. Som jag minns guppies från när jag var liten. Men hon är den enda sån hona jag sett i butik sen jag skaffade akvarium för snart två månader sen. Hade jag bara sett såna honor hade jag kanske inte blivit så förtjust i henne..
                  Det är f*nimej riktigt spännande att leva!!
                  240 l

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #10
                    Ursprungligen postat av Coplins
                    Den som dog för en månad sen plus den vita av Jonas och Mark skulle ha hamnat i mitt akvarium om jag sett dem i djuraffären! Superfina!
                    Med min snakeskinhane som blev så suddig på bilden var jag oxå lite orolig över hur han mådde när jag köpte honom. Blev precis som du kär i hans färger i affären. Sen när jag kom hem märkte jag att han kanske inte mådde så bra. Han var så stillsam av sig till skillnad från de andra. Men de senaste dagarna har han piggnat till. Dessutom har hans färger blivit något klarare.
                    Skönt att din historia fick ett lyckligt slut iaf

                    Jonas var inte vit direkt, även om det kanske ser så ut på bilden .
                    Han var ljusgul. Något ljusare än sjuklingen på min avatar
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #11
                      Ursprungligen postat av Coplins
                      Ha ha. Det är just att hennes fenfärger är så klara och markanta som gör henne så fin i mina ögon även om hon är väldigt classic. Som jag minns guppies från när jag var liten. Men hon är den enda sån hona jag sett i butik sen jag skaffade akvarium för snart två månader sen. Hade jag bara sett såna honor hade jag kanske inte blivit så förtjust i henne..
                      Jag har oxå en likadan hona .. Min är tom ännu mer markant i färgerna på fenan .. (Om inte kameran missvisar )

                      Väntar på yngel av henne och den översta hanen. Förra kullen blev uppäten. Hoppas dessa överlever. Annars överväger jag att skaffa yngelbur vilket jag eg. är helt emot .
                      Har även börjat göda med PMDD så jag hoppas växterna tjocknar till sig och ger lite mer skydd.
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Johanna_K
                        • October 2008
                        • 13

                        #12
                        Åh, va roligt!
                        va fina guppies ni har!

                        då får jag visa mina (6) guppies också :P



                        (jag ber om ursäkt för oskärpan :S)

                        den röda är min favorit, har en gul snakeskin (vet inte om det syns) vad den svarta hanens färg kallas har jag ingen aning om, är nybörjare så det är alltid lika spännande att lära nytt :P

                        Nina82:
                        Vart hittade du hanen på din avatar?
                        letar mig tokig efter hanar av olika varianter (måste ordna fler honor snart också :S)
                        Senast redigerad av Johanna_K; 18 October 2008, 11:50.

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #13
                          Ursprungligen postat av Johanna_K
                          Åh, va roligt!
                          va fina guppies ni har!

                          då får jag visa mina (6) guppies också :P



                          (jag ber om ursäkt för oskärpan :S)

                          den röda är min favorit, har en gul snakeskin (vet inte om det syns) vad den svarta hanens färg kallas har jag ingen aning om, är nybörjare så det är alltid lika spännande att lära nytt :P

                          Nina82:
                          Vart hittade du hanen på din avatar?
                          letar mig tokig efter hanar av olika varianter (måste ordna fler honor snart också :S)
                          Fina!
                          Så den svart/vita på bilden är en hane? Jag har en hona som ser exakt ut så . Har inget direkt mål med henne utan skaffade henne mest för skojs skull
                          Tror färgen heter just Black and white Är inte så haj på just färger eftersom det finns så extremt många

                          Den gula hanen köpte jag på ett köpcenter (väla-Helsingborg). Grizzly heter butiken. Tror den kan finnas i övriga landet oxå och eftersom de förmodligen har samma leverantör/uppfödare finns de säkert där oxå.
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • sundancer
                            • October 2008
                            • 145

                            #14
                            Åh vilka fina Guppies! Längtar såå mycket tills jag kan skaffa fler, såg många fina i affären med knallblå och även röda sjärtar. Min finaste är hanen som har helt vita fenor, och sjärtfenan är riktigt yvig. http://carro88.bloggagratis.se/2008/...5476-akvariet/

                            Han är längst ner på sidan (Herkules), man ser inte så jättebra, men man ser formen och färgerna någorlunda iaf :-).
                            --------------------------------
                            240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
                            47 L (Guppy)

                            Kommentar

                            • Nina82
                              • January 2008
                              • 6610

                              #15
                              Ursprungligen postat av sundancer
                              Åh vilka fina Guppies! Längtar såå mycket tills jag kan skaffa fler, såg många fina i affären med knallblå och även röda sjärtar. Min finaste är hanen som har helt vita fenor, och sjärtfenan är riktigt yvig. http://carro88.bloggagratis.se/2008/...5476-akvariet/

                              Han är längst ner på sidan (Herkules), man ser inte så jättebra, men man ser formen och färgerna någorlunda iaf :-).
                              En sådan
                              A document of page hasn't been found at aqua-fish.net


                              Skitsnygg! Det är detta som är tjusningen med Guppy. Att det finns så många färgnyanser
                              12L 12L 24L 24L 24L 24L
                              38L 54L 54L 63L 450L

                              Kommentar

                              Arbetssätt...