Hårda fakta om Endlers guppy och vanlig guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • JojjeN
    svarade
    Utan att ens gräva ner rötter? Eller har den inga rötter?

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Ang. Javamossa, går den bra att plantera rakt ner i grusen? Tänkte för jag har varken trärot eller sten att binda den i?
    Går att lägga den löst på botten.

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ang. Javamossa, går den bra att plantera rakt ner i grusen? Tänkte för jag har varken trärot eller sten att binda den i?

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Läste att någo skrev att han tog en massa olika torrfoder och krossade till riktigt små bitar och la i en kryddburk, för att sedan krydda ner lite, men ofta till ynglena.

    Hade tänkt testa det.

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Ska titta efter det när jag ändå är inne och köper foder till ynglen. (Antar dom behöver annan mat än dom vuxna, eller iallafall mer blandad med mer nyttiga grejer?)
    Sant. Varierad kost är alltid bäst.

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ska titta efter det när jag ändå är inne och köper foder till ynglen. (Antar dom behöver annan mat än dom vuxna, eller iallafall mer blandad med mer nyttiga grejer?)

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Njae, är rädd att neontetrorna har svårt att fatta att det inte är käk, dessutom har jag bara tre växter i akvariet, två svärdsplantor och en grön med vita kanter.

    Därför vill jag hon föder i boxen, men får väl låta henne gå där så länge som behövs.
    Försök skaffa lite javamossa till nästa gång. Inte ens tetrorna irrar sig in där frivilligt

    Lycka till

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Njae, är rädd att neontetrorna har svårt att fatta att det inte är käk, dessutom har jag bara tre växter i akvariet, två svärdsplantor och en grön med vita kanter.

    Därför vill jag hon föder i boxen, men får väl låta henne gå där så länge som behövs.

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Ja, jag antar den tycker jag är en väldigt irriterande människa just nu. Får väl dämpa mig till i morgon bitti. =)

    Har inget hänt i morgon bitti tror jag väl jag får släppa ut henne i akvariet igen, känns ju inte schysst att ha henne där så länge. ELler vad tycker ni?
    Tycker det är bättre hon får gå i boxen om du nu absolut måste ha henne där när hon ska yngla förstås . Jag tycker det är mycket bättre att hon får föda fritt men det har du säkert fått veta innan. Vet inte hur många gånger jag skrivit det och inte heller till vem .

    Håller du på att flytta henne fram och tillbaka mellan akvariet och boxen kommer hon bli stressad över det oxå. Låt henne vara nu tills hon fått, om du inte ändrar dig och kommer på att det är bättre att låta henne föda fritt förstås

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ja, jag antar den tycker jag är en väldigt irriterande människa just nu. Får väl dämpa mig till i morgon bitti. =)

    Har inget hänt i morgon bitti tror jag väl jag får släppa ut henne i akvariet igen, känns ju inte schysst att ha henne där så länge. ELler vad tycker ni?

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Inte jag heller, men det är där iallafall, ser att det är lika proppfullt där nu när det är mörkt, men testade tända igen, och då blev det nästan genomskinligt. Kan det vara strax innan födsel, för så var det inte innan idag? :S
    Tror nog du ska vara försiktig med ditt tändande hela tiden

    Tänk dig själv att någon lyser med ficklampa i dina ögon när du sover . Fiskar har ju inga ögonlock .

    Du får avvakta och ha tålamod. Det händer när det händer

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Inte jag heller, men det är där iallafall, ser att det är lika proppfullt där nu när det är mörkt, men testade tända igen, och då blev det nästan genomskinligt. Kan det vara strax innan födsel, för så var det inte innan idag? :S

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Är det normalt att det inte är svart direkt när man tänder lyset efter atthaft det släckt? :O

    Tände just för jag var lite nyfiken, och först tyckte jag inte där var något nu, men sen blev det liksom mörkare och mörkare, men släckte ganska snabbt så hon inte skulle bli stressad.
    Aldrig hört talas om .. Ingen aning faktiskt.

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Är det normalt att det inte är svart direkt när man tänder lyset efter atthaft det släckt? :O

    Tände just för jag var lite nyfiken, och först tyckte jag inte där var något nu, men sen blev det liksom mörkare och mörkare, men släckte ganska snabbt så hon inte skulle bli stressad.

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Om hon börjat ändra sitt beteende är det med största sannolikhet dags

    Hur svart hon är beror ju lite på hur många yngel hon bär på men har hon fått en ljus svullnad vid analen är det oxå ett tecken.
    Svårt att säga på en beskrivning men det låter ju som om det kommer snart
    Hur pass mycket betendet har ändrats vet jag inte nu när hon är i yngelburen, men hon gömde sig bakom växterna och pumpen innan vilket hon inte brukar göra, och vilket försvårade att fånga henne då hon var där från början.

    Och den ljusa svullnaden på analen är där.

    Kanske finns där yngel i morgon bitti?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...