Hehe, jag behöver inte oroa mig för att dem inte hittar gömställen, dem lyckades iaf unkomma en mal genom att störtdyka ner i gruset och simma vid min babomba växt xD
Äter guppys yngel?
Kollaps
X
-
Sedan finns det flera "mellanformer", så som "blond" (något cremefärgad, men inte helt gul) eller en hoper andra som jag inte kommer på nu.Kommentar
-
Man kan förenklat säga att guldfärgen kommer sig av en brist i pigmetet, det saknas en eller flera färger, och då får det gula mer genomslag, alltså det samma som vid albinism (vit med röda ögon), beroende på vilken färg som saknas så kallas detta för olika saker som jag tyvärr inte kan namnet på, xantorism är en färgbrist, men vilken färg som saknas/träder fram då vet jag inte, kanske att det är just guldfärgen, någon som vet?
Sedan finns det flera "mellanformer", så som "blond" (något cremefärgad, men inte helt gul) eller en hoper andra som jag inte kommer på nu.
Det ligger till på det viset alltså. Då är jag inte själv med nedsatt pigment i denna lägenhetet med andra ord, känner mig lättad Fast ynglena tål säkert den gula lampan mer än mig, tråkigt men sjukt sant.
Jag har ett möjligen två yngel som är gulaktiga, jag har haft bra koll så det inte slunkit ner i någon mage hos mina glupska sötisar . SKa bli intressant att se vad det blir för färg till slut på de, dröjer ju ett tag till, det är väl två veckor snart nu.Kommentar
-
Det ligger till på det viset alltså. Då är jag inte själv med nedsatt pigment i denna lägenhetet med andra ord, känner mig lättad Fast ynglena tål säkert den gula lampan mer än mig, tråkigt men sjukt sant.
Jag har ett möjligen två yngel som är gulaktiga, jag har haft bra koll så det inte slunkit ner i någon mage hos mina glupska sötisar . SKa bli intressant att se vad det blir för färg till slut på de, dröjer ju ett tag till, det är väl två veckor snart nu.Kommentar
-
Om jag bara visste vem som var föräldrar så. Vet inte ens vilken hona som födde dessa och inte gången innan heller. Men någon av de tre är det ju i alla fall. Den som väntar på något gott som sagt. Lite svårt att se på honorna med, vilken som vart gravid osv, för det är lika stora allihopa och har så varit hela tiden.Kommentar
-
Om jag bara visste vem som var föräldrar så. Vet inte ens vilken hona som födde dessa och inte gången innan heller. Men någon av de tre är det ju i alla fall. Den som väntar på något gott som sagt. Lite svårt att se på honorna med, vilken som vart gravid osv, för det är lika stora allihopa och har så varit hela tiden.Kommentar
-
ja, men kanske bara i varannan generation eftersom den vanliga gråa grundfärgen "överlagrar" den guldiga genetiskt sett. Men ibland så lyder inte generna så visst kan det dyka upp något/några guldiga yngel i varje kull också....Kommentar
-
PS. Såg igår att min guppyhane hamnat i yngelkaret, så jag kollade om det var någe håll i nätet men icke, ^^.DS112L växt/sällskapsakvariumKommentar
-
Kommentar
-
Som akvarist blir man ständigt överraskad, och om man tror att man har koll så blir man snart överbevisad. Han kan ju ha hoppat i när du drog upp armen t.ex. men det lär vi aldrig få veta....Kommentar
-
Ja det kan han ha gjort, jag vet iaf varför han hoppa. Han tycker nämligen väldigt mycket om att sno ynglenas special mat.112L växt/sällskapsakvariumKommentar
Kommentar