Endlers + Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NattDimma
    • November 2006
    • 211

    #31
    Ursprungligen postat av ansjo
    Vilken kornstorlek är det?
    Jag har Engelsk sjösand i 2-3 mm, men de gillar ännu finare sand som de kan sila i och leta efter något ätbart, en hamburgare eller så.
    Se bara till så den inte är vass då deras skäggtömmar kan skadas och slitas mot vassa kanter.
    Det finns lite olika storlek på sanden,jag kan ju fråga på djuraffären vad som är bäst. Det borde dom ju veta tycker man.

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #32
      Ursprungligen postat av NattDimma
      Sun Ray finns faktiskt med som en färgbetäckning på Guppy. www.asianaquariums.com/guppypic.htm
      Kolla den länken så får du se hur snygga dom är,

      ...det är en variant av "tuxedo"guppy det också....men visst är de fina.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #33
        Ursprungligen postat av NattDimma
        Okej, finns 25 kg säcker på djuraffären med Rådasand, funker det bra till corysarna??
        Jag tycker rådasand är(verkar vara) för vasst, det skulle i så fall vara den finaste (minsta) kornstorleken i så fall. Jag använder Engelsk sjösand i mina akvarier, eftersom jag vill kunna flytta runt mina corydorasar.....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #34
          Ursprungligen postat av NattDimma
          Sun Ray finns faktiskt med som en färgbetäckning på Guppy. www.asianaquariums.com/guppypic.htm
          Kolla den länken så får du se hur snygga dom är,

          För övrigt var det många beteckningar där som INTE är standardnamn....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • NattDimma
            • November 2006
            • 211

            #35
            Ursprungligen postat av tummen
            ...det är en variant av "tuxedo"guppy det också....men visst är de fina.
            Jaha sorry det visste jag inte. Inte lätt att veta allt heller,
            Men dom är jävkligt snygga iaf,

            Kommentar

            • NattDimma
              • November 2006
              • 211

              #36
              Ursprungligen postat av tummen
              Jag tycker rådasand är(verkar vara) för vasst, det skulle i så fall vara den finaste (minsta) kornstorleken i så fall. Jag använder Engelsk sjösand i mina akvarier, eftersom jag vill kunna flytta runt mina corydorasar.....
              Mmm okej,dom hade någon specialsand för fågelbad,tror du den kan funka??
              Jag tror inte att dom har sån där engelsk sjösand på min djuraffär.

              Okej varför vill du kunna flytta runt på dem??
              Mina andra kar blir för små att ha ha Corysar i har jag blivit upplyst om, hade ingen aning om att det inte gick att ha Corysar i ett 50 liters kar.
              Så dom får nog bara hålla till i mitt 100 liters när jag får hem det.

              Kommentar

              Arbetssätt...